vrijdag 20 februari 2009

Het begin van ..... ?

Het slotracevirus heeft zich uitgebreid van schaal 1:32 naar 1:24. Ik heb een aantal maanden weerstand kunnen bieden, maar het mocht uiteindelijk niet baten. De SLP klasse lonkt en met een deelnemersveld uit mijn favoriete klasse - de Group C - kon het niet anders, dan dat ik om zou gaan.Ik ben inmiddels begonnen met bestuderen van deze raceklasse SLP (Slot Langstrecken Pokal) en zal over dit onderwerp regelmatig proberen te berichten. In het Duitstalige SLP-reglement is een indrukwekkende homologatielijst opgenomen van fraaie modellen geproduceerd door modelbouwers als Tamiya, Hasegawa, Carrera en Revell. Mijn keuze is gevallen op de (mijns insziens) allermooiste uit de Group C klasse, de Porsche 956 Kurz Heck Jägermeister.Dat wordt een spuitbusje RAL2004 en blanke lak bij de bouwmarkt halen en het blog van BK-racing nog eens goed doorlezen. Tenslotte heeft hij deze Jägermeister van Revell als eens gebouwd. Stap ik over? Nee, mijn grootste aandacht blijft uiteraard gaan naar slotracen op schaal 1:32 en daar liggen voldoende uitdagingen in het verschiet. Toch wil ik dit uitstapje naar schaal 1:24 ook ervaren: SLP, PorscheHarry doet mee !

4 opmerkingen:

  1. Har, de 1/24 klasse heeft me ook al lange tijd aangetrokken, kijk vaak op 1/24 sites. Het grootste struikelblok is toch de grootte van de baan die nodig is, thuis rijden zal dus niet lukken en lid worden van een club trekt me nog steeds niet. Aan de andere kant zijn de kosten ook hoger. Je hebt tijd nodig om de body te bouwen (das wel leuk natuurlijk), maar een goed chassis moet je toch aanschaffen. De crash gevoeligheid van de body ligt veel hoger dan die van 1/32 dus dat wordt vaker (her/ver)bouwen en daar gaan een hoop kosten inzitten....en in de huidige crisistijd denk ik al na over een nieuw setje Slotit bandjes....maar goed, wat niet is kan altijd nog komen en een keertje 1/24 rijden moet ik natuurlijk eerst ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met brouwen Harold.
    Let vooral goed op de decals met het nummer 1 !
    De decals zijn bovendien flinterdun en gaan snel stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 1/24 hangt vooral af van het chassis dat je gebruikt, een parma of iets anders. Dat is ook het duurste deel, bij mtrc rekenen ze 70 euro voor een goed onderstel met motor. Al een keuze gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Steffer: door het rijden met 1/24 ging ik overstag. Na de tweede keer wist ik dat ik met het SLP mee wilde doen.
    @Bauke: dank je voor de tips, ik ben alleen nog erg benieuwd hoe je de decals op de voorruit 'verzegeld' hebt. Ook met blanke lak?
    @Frank103: Je hebt helemaal gelijk als je stelt dat het onderstel zwaar mee weegt in de kosten. Dit zal een Plafit onderstel worden, maar daarover later nog wel meer.

    BeantwoordenVerwijderen