zondag 1 juni 2008
Racer on the Road
Zoals al eerder aangegeven, had ik vanaf het begin de intentie om met de Racer Kremer Porsche 935 K3 Jägermeister kilometers te gaan maken op Circuitpark Le Grenier.De bolide vervolgens fotograferen als stilleven op het circuit, om bij dit artikel te plaatsen, is uiteraard een mogelijkheid. Actiefoto's zijn echter overtuigender dat de Porsche daadwerkelijk snelheid heeft gemaakt. Het hier getoonde lijkt me daarom voldoende zeggend, waarbij de grotere versies te vinden zijn in het bekende foto-album.Vanaf de allereerste meters voelt de Racer heel solide en vertrouwd aan. De magneet, geplaatst vóór de sidewinder motor, is duidelijk op de juiste plek aangebracht. Tijdens de gedemonteerde staat van de Kremer Porsche heb ik voor de zekerheid de draaiende onderdelen extra gesmeerd. In combinatie met de Slot It materialen, rolt de Jägermeister mooi soepel haar eerste ronden over de baan.Gezien mijn ervaringen met oranje Slot It motoren, was ik wat sceptisch of ik ditmaal wel een probleemloos exemplaar in handen zou hebben. Mijn angst blijkt echter tot op heden ongegrond. De Porsche reageert vlot op het gas, het contact met de slotcar blijft constant en de acceleratie is gecontroleerd. Dit laatste zal ongetwijfeld te maken hebben met de verhouding pinion/kroonwiel. De goede remwerking maakt het mogelijk de Kremer met de juiste snelheid de bochten in te sturen.Na verloop van tijd begint dat rustige tempo toch wat saai te worden. Het is en blijft uiteindelijk een 'Racer'. Met de tijden in het achterhoofd van de magneetloze slotcars, wordt de Parma steeds verder ingedrukt. Het circuitdeel met Scalextric Classic is ruwer qua oppervlak dan het Sport part. De brede achterwielen geven uitermate goede grip in de bochten. Gaat de Porsche dwars in het gladde Sport stuk, dan blijft de slotcar beheersbaar. De snelste rondetijd wordt uiteindelijk geklokt op 7.715 sec., waarbij ik langzamerhand ook overmoedig begin te worden.Een flinke crash is het gevolg, waarbij de Racer op z'n dak belandt. Na het bijkomen van de hartverzakking, inspecteer ik de Jägermeister op mogelijke schade. Als blijkt dat de Porsche ongeschonden uit de vangrail is gekomen, gaat opbouwend het gas er weer op. Ik had al voorspeld, dat de decals op de banden geen lang leven beschoren zouden zijn. Twee van de vier banden zijn inderdaad al decalvrij. Ach, dan had het maar geen slotcar moeten worden.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Beetje late reactie, maar: mooie foto's hoor.
BeantwoordenVerwijderenInderdaad, er moet mee geracet worden. Met alle risico's van dien.
En zorg nou wel dat het een hobby blijft en geen veroorzaker van hardkwalen.
Zolang ik met mijn 'hart' de Racer rond de baan stuur, moet dat goed komen. Voor het echte beulwerk, heb ik andere slotcars gelukkig.
BeantwoordenVerwijderen