zaterdag 7 juni 2008

Inimini

Slotracen is een leuke hobby, maar meestal worden andere enthousiaste racers buiten de deur gevonden. Hoe is moeder de vrouw ook (tijdelijk) bezield te krijgen voor het slotracen?Als ze een bepaald type droomautootje in gedachte heeft, zorg dan dat je een 1/32 exemplaar weet te bemachtigen. Absolute must is dat deze slotcar dan ook haar favoriete kleur heeft inclusief details zoals in dit geval de witte strepen. De blauwe Mini trof ik op eBay aan en kon ik uiteindelijk uit de UK over laten komen voor net onder de € 18,- all in. Ik wilde per sé een exemplaar met rijder en interieur, dus kom je automatisch uit op een Italian Job 'Sport' uitvoering. De Cooper valt in de occassion categorie 'Van een oud omaatje gebruikt voor de boodschappen'.Op de foto is te zien dat de Mini inderdaad wel rondjes heeft gedraaid, maar veel kan het niet geweest zijn. De originele magneet is vlak voor de Sport motor geplaatst. Dit is overigens een 18K rpm Mabuchi motor met een mooie Sport wikkel, maar maakt de slotcar niet sneller dan de standaard motor. Desondanks is deze Cooper een lekker rap karretje. Als de Mini uitbreekt is het ook meteen einde oefening. Blijf je echter goed aftasten waar de grens per bocht ligt, dan zijn snelle tijden te zetten. Zowel op baan één als twee kon ik rondetijden van net boven de 7.2 sec. noteren.Dit is sneller dan de Kremer Porsche hoor ik je zeggen. Dat klopt, maar de crashes met de Cooper zijn dan ook bepaald niet mals. De Scalextric Mini Cooper kan ik dan ook omschrijven als een leuke en zeker ook gedetailleerde slotcar, met zowel verlichting vóór als achter, geschikt voor vele ronden raceplezier. Uiteraard zijn tot nu toe de meeste ronden met deze Mini Cooper door de eigenaresse zelf gereden, waarbij het bij haar meer ging om het toeren op het circuit en het blauwe autootje zelf.
Toch kleeft ook een nadeel aan bovengenoemde tactische aanpak. Ik vond me dezelfde avond nog achter mijn computer, al zoekende naar een leuke tweedehands blauwe mini met witte strepen op de occassion website Gaspedaal.nl. Dat was eigenlijk niet de bedoeling, toch maar ieder zijn eigen hobby?

5 opmerkingen: