zaterdag 27 oktober 2007

Back in Black

Een aantal berichten terug sprak ik al over de overname van de koffer. Een exacte bestemming voor de 956C New Man kap had ik op dat moment nog niet.Tijdens mijn schoonmaakwerkzaamheden van de Rothmans #3 kreeg ik het idee de zwarte Slot It motor in te bouwen. De assen van de motor bleken echter al ingekort, dus inline was geen optie meer. Aangezien Mr. The Slipper in de loop der tijd een klein assortiment motorbrackets, pinions en tandwielen had verzameld, bleek dit een leuke uitdaging.Na het inschroeven van het sidewinder bracket, het bevestigen van genoemde zwarte motor en op de achteras vastzetten van het juiste tandwiel, had ik een sidewinder 956C in handen. Tot mijn grote verbazing echter bleek de Rothmans kap alleen nog maar te passen, als ik de wielkassen achter zou uitvijlen. Nu had onze grote vriend Jack dit al bij die bewuste Porsche New Man kap gedaan, dus de keuze werd daardoor makkelijk. Waarom, bij deze kwartslag draai van de motor de kap niet meer past, is mij nog een raadsel, dus vul me gerust aan als je het weet.De vorige eigenaar van deze New Man (kap) gaf tijdens het mailen over de inhoud van de koffer al aan, dat hij moeite had met in het slot blijven ;-) Daardoor ontbraken o.a. ook de spiegels van deze Porsche. Aan de linkerkant was het restant goed te verwijderen, maar aan de rechterkant was ik genoodzaakt de lijmresten uit te boren voor plaatsing van de nieuwe - door Scrapitz bij de Schiesser meegeleverde crashproof parts - spiegels.De kunststof voorwielen van de Rothmans had ik nog niet eerder opgeschuurd om braampjes te verwijderen, dus dit was een mooie gelegenheid. Het interieur uit de Hydro werd wegens het ontbreken van het origineel geplaatst en na oliën van de noodzakelijk punten is de New Man weer in elkaar geschroefd. De slotcar weegt 89 gram inclusief de loodtoevoeging. Ik ben erg benieuwd of ik hierbij heb overdreven. Goede wegligging is één, snelle acceleratie en een goede remwerking zijn zeker zo belangrijk.

3 opmerkingen:

  1. Met die zwarte motor dwars achterin wordt het een heerlijke auto voor de bochten van Twenttrack!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Harry,

    De reden waarom de kap niet meer netjes aansluit is door het gebruik van de offset motormount.
    Deze legt de achteras hoger dan de centrale as van de motor, waardoor de wielen tegen de kap komen.
    Dit resulteert echter in het lager liggen van de motor, wat de baanligging ten goede komt.

    Greetz Gordini

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Gordini: Klopt heb je gelijk in, ben ik inmiddels achter. De New Man kap bleek zelfs hiervoor al ingericht en had al uitgeschuurde wielkassen achter.

    BeantwoordenVerwijderen