donderdag 25 oktober 2007

It takes Two to Tango

Tijdens de races deze zomer bij MJ in Haarle was ik al gecharmeerd geraakt van zijn Slot It Porsche 956C KH Jägermeister. Uiteraard had dat te maken met het fantastische rijgedrag van deze oranje KH, waarvoor MJ alle eer toekomt, maar tevens kwam dat door de schoonheid van dit type 956C. Bij nadere bestudering van de twee KH's valt op dat alléén op de neus van de Jägermeister een extra vleugel cq. spoiler is bevestigd. Dit in tegenstelling tot de Slot It fabrieksfoto's. Een 'Kurz Heck' heeft uiteraard een hogere achterspoiler gemonteerd dan zijn langere zusjes. Ter vergelijking: het hoogste punt van de achterspoiler van de reguliere 956C komt tot aan de horizontale vleugel van de KH. Dit scheelt, ondanks dat het een 1/32 model is, in totaal zelfs bijna 0,5cm. Ook de achterkant van de Porsche is net iets meer afgewerkt dan de normale 956C. Nu had ik al een aantal maanden geleden vermeld op mijn blog, dat de Schiesser op mijn verlanglijst stond. Die Jägermeister bleef echter aan me knagen. Kennelijk hadden meer slotracers dat gevoel bij de Jägermeister, want Slot It was zo aardig een tweede productiebatch te draaien. Je voelt 'm al aankomen, wat is een Schiesser 956C KH zonder racemaatje? Precies, dus dat oranje racemaatje was er uiteindelijk zelfs een paar weken eerder. Ik merk steeds vaker dat het woord 'magneet' in de slotracewereld gelijk staat aan vloeken in de kerk - zie gerust ook de discussie die nu gaande is op SlotProject! - dus houd ik deze twee fraaie KH's mooi binnenshuis. De standaard magneet zit geplaatst direct achter de oranje SI-motor. Voor de liefhebber van angle-winders kan ik nog melden dat de bodemplaat hiervoor al is voorbereid. Zoals gezegd, het is een mooi duo om op mijn Circuitpark Le Grenier met elkaar de strijd aan te gaan. Had ik al vermeld dat het zeer fraaie en mooi gedetailleerde slotcars zijn ???

4 opmerkingen:

  1. Dat magneet vloeken zou zijn weet ik niet. Ik vind racen met magneet best leuk, maar dan meestal niet met de "af fabriek" geleverde magneten. (Behalve bij de Scalextric Mini's zoals die bij SpeedTrack een klasse vormen).
    De SSCN regel - 2800 gedeeld door de afstand van de achterkant van de magneet tot het centrum van het draaipunt van de geleider - waarbij je op 70 gram trekkracht uitkomt bij een afstand van 4 cm is
    beslist uitdagend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom binnenkort met een verrassing: een nieuw slotcar project op het forum !
    Een Porsche Project, een KH !!!
    Slot it heeft deze namelijk sinds kort als witte onbespoten body op de markt gebracht en ik ga er wat moois van maken.
    Waarschijnlijk dit weekend al, hangt af van de postbode.
    Laat tzt maar weten wat je er van vind.
    Groeten RoadPirate

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de witte uitvoering gezien, ik ben erg benieuwd Bauke, ik zal je posting volgen op slottrack forum

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmmm, die Schiesser (het is trouwens een onderbroeken merk) heeft dus echt geen voorspoilertje, ik wou hem al kopen alleen toen ik hem zag staan zonder voorspoiler dacht ik dat dat nie helemaal hoorde, maar het hoort dus wel.

    Super mooie bak trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen