zaterdag 20 oktober 2007

CANON, can I ?

Een gebruikte slotcar geeft altijd weer de uitdaging om te kijken of deze alleen een grote onderhoudsbeurt nodig heeft of dat nog meer punten verbeterd kunnen worden. Bij deze Slot It Porsche 956C Canon is dat niet anders.Een deal op marktplaats is snel gesloten en hoe klein kan de wereld zijn, als de verkoper iemand blijkt te zijn, die ik tijdens mijn studententijd ook al kende :-) Leuke bijkomstigheid, weer een slotrace enthousiast getraceerd in de regio Twente.De Porsche 956C Canon kap ziet er buitengewoon goed uit en kan doorgaan voor nieuw. Het is overigens de enige Slot It Porsche in mijn bezit, waar de buitenspiegels in kleur zijn gespoten. De detaillering is erg fraai, net als de overgangen van wit naar rood. Wederom is het een beauty van een uitvoering. Met een 9-Volt batterij is al snel te merken dat de achteras opnieuw gecentreerd moet worden. Het rechter achterwiel loopt aan, maar dit is uiteraard snel te verhelpen.Bij een nieuwe test blijkt de motor met pinion en tandwiel net zo'n rammelbak te zijn als oorspronkelijk de blauwe Kenwood. Ik gaf toen aan niet te weten waarom SI de motor configuratie van inline can naar inline endbell had gewijzigd, maar ik krijg nu wel een vermoeden. De SI Kenwood loopt na mijn aanpassing naar inline endbell namelijk een stuk soepeler.De Canon zal een sparringmaatje worden van de Kenwood, maar wel voor het thuiscircuit. Om de slotcars gelijkwaardig te krijgen - hetgeen een hele klus is, aangezien vele variabelen meespelen - zal ik proberen ze van dezelfde set up te voorzien. Uitgangsbasis is dan de Kenwood, die erg lekker reed in Delden. Het plaatsen van het lood zal ongetwijfeld de gemakkelijkste klus worden. Het begint langzamerhand weer een aardige collectie te worden. Maar ja, wat wil je, de SI Porsches zijn ook zo fraai !

4 opmerkingen:

  1. Wie is die "nieuwe"? Wat doet ie op slotracegebied? Stel hem voor!

    Jouw reactie op Gait's Fly Porsche 917: zin om a.s. dinsdag een race te houden? Misschien wil die oude studievriend ook mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha straks heb ik nog meer porsches dan meganes hier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe staat 't met die project-962..?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Project Hydro wacht op een aanvulling op de Dremel :-) Binnenkort hierover meer, net als de New Man 956C met sidewinder en zwarte SI motor.

    BeantwoordenVerwijderen