donderdag 6 september 2007

Palindroom

De langste Palindroom in het 'Groene Boekje' is het woord meetsysteem. Nu lijken me de fabrikanten van electromotoren niet direct literair onderlegd, maar ik vind de naam van de krachtbron KRAHS van MB Slot in deze wel bijzonder. Draai de letters in de naam maar eens om! Tot zover deze 'Spielerei' met letters van de MB Slot KRAHS 23.

Wat te doen als je je zinnen hebt gezet op het tunen van een Slot It Porsche en die bewuste Kurz Heck variant moet nog uitkomen? Precies, je laat je verleiden tot de aanschaf van een Porsche 962C Hydro Aluminium, die er ook leuk uitziet. Na ideeën opgedaan te hebben bij en met MJ - waarbij vooral zijn Jägermeister Kurz Heck de basis vormde - en dit in de week te hebben gelegd bij FrankSlot, is begin deze week de uiteindelijke bestelling binnengekomen.De doelstelling van deze tuning is een snelle magneetloze Porsche op de baan te kunnen zetten, waarbij alle opties open worden gehouden tot verbetering, echter met de restrictie dat de 962C lekker over de baan moet blijven rollen en vooral beheersbaar moet blijven. Het boodschappenlijstje is dus uiteindelijk geworden:- MB-Slot: MB17003 GNIK Motor “short”: 23k @ 12 V
- MB-Slot: Rol slepers
- Slot.it: SIKK13 Sidewinder Conversion Kit
- Avant Slot 17,5x10 mm (velg is lichter)
- Avant Slot 15,5x9 mm
- Slot.it: SIPT09: P3 Slick 20x12
- GOM: lexan interieur Porsche 956/962
- Slot.it SIPT15 Zero grip slick 17x10
De plaatsing van de sidewinder verliep best soepel, alleen de nieuwe pinion op de juiste plek positioneren viel tegen. De forse achtervelgen, die overigens veel lichter zijn dan de Slot It velgen met inserts, passen goed in de carrosserie. De P3's lopen alleen iets tegen de as van de motor. Dit is op de foto goed te zien. Hier zal ik nog wat aandacht aan moeten besteden.Ik heb nog het nodige werk te verrichten, voordat de Porsche echt een geduchte tegenstander wordt, maar ik heb het idee dat de basis gelegd is. Het plaatsen van het interieur en het lood zijn de volgende klussen, echter laatstgenoemde wil ik ook kunnen testen. I'll keep you informed.

7 opmerkingen:

  1. Het plaatsen van het lood is eenvoudig: je hoeft alleen een dikke plak (8-10 gram) voor het motorbracket te leggen.
    Het goed monteren van het lexan interieur zal het grootste probleem zijn ;-). Ik spreek uit ervaring...:P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ZIet er goed uit, al had ik niet een slot-it verbouwd, want die zijn standaard al goed, maar een Ninco of een Fly. Maar ik ben benieuwd hoe deze auto het straks doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Slot.it is standaard goed, maar het kan nog zooooo veel beter!:-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. er zijn ook gewoon auto's in de handel die meteen goed zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nee hoor er zijn er wel meer hoor
    bv de toyota celica magneet er uit en op twentrack rijd hij al een 6.0

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het probleem met de aanlopende banden tegen de motoras is een veel voorkomend probleem bij een sidewinder configuratie.
    Dit probje is echter snel opgelost.
    Met de dremel het rakende stuk van de motoras afslijpen.
    Het is wel een drastische oplossing, maar ook ineens de beste.
    Aanlopende wielen geven altijd extra wrijving, en vermogenverlies.
    Aangezien je verbouwingen een aanzienlijk budget bedragen, is het uiteraard jammer dat deze nu resulteren in een wagen die niet zijn volle potentieel benut.

    Ik heb deze methode ook al meermaals moeten toepassen.

    Greetz Gordini

    BeantwoordenVerwijderen