maandag 30 juli 2007

Zonneschijn op een regenachtige maandagmiddag

Als de startlichten op TwentTrack op groen gaan, doet het er niet toe of het buiten regent ondanks dat het hartje zomer is. Even weer een middagje scheuren op TwentTrack, daar was ik wel weer even aan toe. Het moment dat ik mijn eigen circuit weer heb staan komt weliswaar steeds iets dichterbij, maar toch schat ik in dat dat uiteindelijk nog een paar maanden gaat duren. De geprepareerde GT3R Red Bull had even inrijtijd nodig (die ik mezelf niet gunde) en HenkG liet al mooie tijden zien met deze magneetloze Porsche.De gele AutoArt Porsche 911 Carrera S mocht het opnemen tegen de witte GT3R van HenkG. De verlichting is inderdaad erg fraai, zoals ik al vermoedde. De Porsche is heerlijk om mee te toeren en ze ogen beide ook erg goed. Duidelijke kanttekening moet wel gemaakt worden bij de techniek van de beide AutoArt Porsches. Bij de witte schoot het veertje in de sleper los na een schuiver in de derde ronde en moest de schroevendraaier er aan te pas komen om het leed te verhelpen. Beide Porsches hadden bij hoge snelheden last van hobbelen. Ik zal de velgen nog eens controleren op braampjes, maar had niet het idee dat daar de oplossing ligt. Ook de trekkracht van de motor na de hairpin - dus het koppel - liet behoorlijk te wensen over. Vandaar ook mijn conclusie dat de 911 Carrera S een fraaie slotcar is om mee te cruisen.

De echte races van 10 minuten werden uiteraard met echte slotcars verricht. HenkG met zijn Slot It Porsche 962C Shellen ondergetekende met de Slot It Porsche 956C Rothmans #3. Na een kleine aanpassing van magneet en lood - hetgeen in eerste instantie wat minder soepel verliep dan de bedoeling was - waren de twee Porsches behoorlijk aan elkaar gewaagd. Het was dan ook niet meer dan logisch dat, na twee heats, beide motoren flink heet waren.

De volgende keer zal ik weer voor betere foto's zorgen, het toestel heb ik helaas pas weer over een paar weken ter beschikking. Bij de weg: ligt het nu aan mij of hebben vanmiddag alleen Porsches op TwentTrack geraced?

5 opmerkingen:

  1. Klopt, alleen Porsches. Da's een keer wat anders dan Meganes van Gait oet Delden.

    En inderdaad, die Rothmans Porsche aanpassen was nog knap lastig. Ben ik zeker niet gewend van een slot.it. Je hebt anders altijd alle ruimte, maar de cockpit en de benen van de chauffeur zaten behoorlijk in de weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Benen afknippen.....uh.....enne motortjes heet, lastig tunen, aan elkaar gewaagd, geen trekkracht, cruisen, alleen Porsches, geen foto's..........maar wie heeft nu gewonnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Euh steffer, die mag je zelf invullen. Ik heb het artikel geschreven en schreeuw niet van de daken hoeveel ronden ik op HenkG's TwentTrack heb gereden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Euh, nou, tsja ...... praten en racen gaat me slecht af en HenkG is natuurlijk goed op de hoogte van de listige punten op zijn circuit. Ik kan me nog herinneren dat Henk een aantal ronden per 10 minuten meer had afgelegd .... :-)

    BeantwoordenVerwijderen