zondag 1 juli 2007

Lights Please !

Mijn tweede aanwinst van AutoArt en zeg nou zelf, voor net onder de €30,- geïmporteerd uit de US inclusief de portokosten, dat is toch geen geld. Deze gele Porsche 911 Carrera S (Typ 997) heeft mooie heldere verlichting vóór, zoals te zien is op de foto. De 911 heeft tevens achterverlichting en zit erg fraai in de lak. Witte en gele kleuren doen al snel plastic aan, maar deze Porsche vind ik erg geslaagd. De jongen en het meisje in de Carrera zijn dezelfden als uit de blauw/witte GT3 RS, alleen heeft de knul nu meer aandacht voor het dashboard. Terecht overigens, want deze is behoorlijk gedetailleerd met witte klokken en (vrij forse) Porsche sportstuur met verchroomd binnenwerk, zelfs de deurklinken aan de binnenzijde van de portieren zijn nog geaccentueerd.Aan de onderzijde was ik verrast te zien, dat de motor achter de achteras is geplaatst. Ik kon het daarom niet nalaten de slotcar open te schroeven. Het is erg mooi te zien dat AutoArt de Porsche zo authentiek mogelijk wil namaken. Ik ben erg benieuwd naar wat het met de wegligging gaat doen, zeker in combinatie met deze straatbandjes. Bij recensies over de Fly 911, die ook de motor achter de achteras heeft liggen, las ik indertijd dat lood aan de voorzijde wonderen deed. Ik verwacht dus eigenlijk bij deze AutoArt hetzelfde. Ik ga het zeker uitproberen, want het lijkt me een lekkere auto om mee te cruisen - ook in het schemer - en op z'n tijd flink dwars door de bochten te laten driften à la Tiff Needle.Hoewel de velgen me wat fors doen voorkomen, vind ik het slotcarmodel zeer geslaagd en mooi gedetailleerd. De kans dat meer AutoArt Porsches in de collectie belanden is daarmee zeker vergroot.

2 opmerkingen:

  1. Mooi bakkie! Kijke hoe 'ie het doet op onze baan straks...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 30 euro is erg netjes, ik heb al eens gehad dat er invoer rechten overheen kwamen en weg was de winst......

    BeantwoordenVerwijderen