donderdag 2 augustus 2007

Those were the days ...

Eens in de zoveel tijd kon ik me behoorlijk uitleven in de woonkamer van onze vorige woning als ik mijn Scalextric baantje wilde leggen. Met twee grote startsets en nog een een doos vol extra baanstukken zoals bijvoorbeeld de 'Spanish Chicane', de Scalextric pitstraat, bijzondere bochten varianten en de 'Goodwood Chicane', heb ik voldoende mogelijkheden om een zeer gevarieerd circuit te bouwen. Eén van mijn favorieten is nog altijd onderstaande, die me ook een beetje aan Monza doet denken:De eerste bochtencombinatie is al meteen erg listig met een korte knijper en na de kruising het langzaamste deel van het circuit een rechts-links combinatie.Ik heb speciaal de ruime C8027 bochten aangeschaft om met hoge snelheid het binnendeel van het circuit te kunnen rijden. Daar is dan ook ruimte om in te halen, voordat de 'Spanish Chicane' begint. Vlak voor het einde wil ik dan de Goodwood Chicane integreren, om de snelheid er iets uit te halen. Opnieuw volgt dan een links-rechts combinatie, maar dan in een snellere vorm. In het lange rechte stuk zal dan de pitstraat worden toegevoegd.

Als ik overigens bijna al mijn (rechte) baanstukken uitleg, kom ik tot de volgende wat saaiere baan:Deze had ik een aantal dagen uitgetest of een aantal van bovengenoemde combinaties ook goed uitvielen. Daarnaast is het natuurlijk fun om op zo'n enorme lap van een circuit te racen of rond te toeren.

Goodwood Chicane:Pitstraat:Ik sta natuurlijk altijd open voor suggesties en nieuwe invalshoeken. De naam van het circuit moet ik ook nog bedenken, maar ik verwacht de inspiratie daarvoor wel te krijgen voordat de baan er ook daadwerkelijk ligt.

4 opmerkingen:

  1. Ik draai nog niet zo lang mee, maar die Goodwood chicane had ik nog nooit gezien. Lijkt me een spannend element.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou zeggen een 10 voor het baanontwerp (1e foto) en een 3 voor de keuze voor de meubels.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je voor je compliment JeeWee en je snapt wel dat ik me anders wel MeubelHarry had genoemd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen