maandag 16 juli 2007

Pedal to the metal !

Dit zijn de echte gaspedaalplaten! De Duitse Autobahn is en blijft de enige legale plek voor mij om, vastgesnoerd in de gordels, te laagvliegen in combinatie met (lees: opgezweept door) deze muziek. In de tijd van de cassettebandjes (ai, was ik al zo oud?) had ik een 'gevarenbandje' gecompileerd met enkel en alleen nummers van ACDC, Doobie Brothers, Chris Rea, Queen, Steve Miller Band, Steely Dan, JJ Cale enzovoorts enzovoorts. Niet voor niets stond een waarschuwing in rood expliciet op de cover van deze cassette. Was de uitlaat nog mooi wit uitgeslagen van de gillend dure loodhoudende Superbenzine, die door de perfect afgestelde tweetraps carburateur werd gezogen? Na zo'n bezoekje Autobahn was deze weer gitzwart, de tank droog en kwamen de problemen met de oliedruk weer opzetten.
Die cassettespeler werd vervangen door een CD-speler, dus dat bandje verdween op zolder. De muziek blijft natuurlijk, hoewel ik het momenteel verstandiger vind, deze voorlopig alleen nog even thuis vanaf de pc af te spelen. Aan de andere kant jeukt het wel om weer eens zo'n CD-tje te branden:

Doobie Brothers - Dangerous


Chris Rea - The Road to Hell (part II)

3 opmerkingen:

  1. Doe mij maar Blink 182, Plus 44, Sum 41, Red Hot Chili Peppers, of Green Day...;-) Daar heb ik alles van:D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor de Autobahn vond ik de Blues Brothers ideale muziek. Een C90 bandje met de cassettespeler op auto-reverse. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bob Marley en the Wailers: Babylon by bus. Minstens 2 bandjes volledig versleten.
    En natuurlijk ook CD's met SNAP (luister maar eens naar the cult of snap!!) en de SOS Band.
    Laatste 10 jaar zijn mijn CD's uit de auto verdreven door VOF de Kunst, Ernst en Bobbie en studio 100 (K3, Plop etc). Maar als ik alleen in de auto zit gaat Eminem erin en op lange ritten, bijvoorbeeld naar het oosten van het land, toch weer een CD met SOS band....

    BeantwoordenVerwijderen