dinsdag 5 juli 2011

GroupC-32 bij Slipstream Slotracing

Zondag 3 juli werd de tweede ronde verreden van de kwalificatie GroupC-32. Ondanks dat de wekker om vijf uur afging, was dit - met het vooruitzicht te mogen racen op de mooie houten clubbaan van Slipstream - bepaald geen straf. Onderweg werd JW nog opgepikt om gezamenlijk de strijd aan te binden met, wat daar bleek, alleen Slipstreamers.Veel tijd kon worden besteed aan testwerk en tevens greep ik de kans om de nog altijd maagdelijke NSR Porsche 997 GT3RS Liqui Moly een paar rondjes over het hout te laten rollen. Daarnaast werd flink gesleuteld door deze en gene om de juiste afstelling van de slotcar te vinden op dit toch zeer listige circuit. Het was wel spijtig, dat slechts acht deelnemers de startstreep hadden weten te vinden. Je zou toch denken dat in een gebied als Midden-Nederland meer club-, maar vooral veel meer thuisracers staan te trappelen om op het geweldig mooie circuit van Slipstream Slotracing los te mogen gaan.Elk nadeel heb z'n voordeel is het credo. De twee te rijden heats konden hierdoor in zes maal vijf minuten worden verreden, toch een uur nominale racetijd dus. Bert had met zijn Lancia weinig geluk. Ondanks een goede constante rijstijl bleek in de eerste heat een klodder lijm aan het voorwiel te zitten, wat hem vier ronden achterstand opleverde. Bij de tweede heat schoot een draadje los, maar ach Italiaanse auto's en betrouwbare electronica, sinds wanneer gaat dat samen?JW rijdt met zijn Porsche (what else) een goede eerste heat, hetgeen in lijn der verwachting lag na de goede trainingstijden. De pitstop tussen de heats levert hem helaas geen winst op, zodat zijn score van heat één als eindresultaat geldt. Vivianne maakt het omgekeerde mee met de (ex-Rob) Fortuna Porsche. Een slechte eerste heat wordt snel vergeten na een mooie constante tweede. De gevechten met mijn Liqui Moly zijn in volle gang als ook hier het noodlot toeslaat en een los contact haar drie ronden gaat kosten.Bart - de Carrera kampioen - doet met zijn Mazda 787B inclusief superlage achtervleugel goed mee met de top en is uiteindelijk nek-aan-nek in gevecht met André, die zijn succes van vorig jaar niet kan prolongeren en net achter Bart als vierde eindigt. Waarschijnlijk zat André tijdens de race nog teveel in de rol van - overigens uitstekende - ad interim commentator.Vader en zoon Van Altena maakten deze dag de dienst uit, beiden met een Porsche 956KH. Rob had een paar meer uitvliegers, maar ook bij zijn Marlboro Porsche schoot aan het einde van een stint een draadje los. Sebas reed dermate hard met zijn Jägermeister, dat ik me soms afvroeg of hij me tien of twintig keer had ingehaald tijdens een stint. Sebas en Rob eindigden dus respectievelijk één en twee.Mijn eigen Liqui Moly had ik voorzien van het chassis, waarmee ik vorig jaar ook op Slipstream reed. Tijdens de training bleek het reguliere chassis toch circa 0,2 sec sneller, dus de keuze was snel gemaakt. De regelaar had wel kuren. Of de slotcar reageerde wat matjes of de Porsche was onbestuurbaar aggressief. Uiteraard koos ik de eerste stand, maar de regelaar is inmiddels ter reparatie aangeboden. Desalniettemin konden acceptabele tijden worden gereden, hoewel tijdens de training beter werd gepresteerd.Een zesde plek van de acht werd mijn deel en ja, ik was de beste thuisrijder maar ook de enige. Een dubbel gevoel dus, vandaar dat ik bij deze alvast aangeef dat de derde ronde GroupC-32 voor regio Midden bij SRA Almere zal plaatsvinden op zondag 25 september 2011. Hoe een Slot It GroupC-32 raceklaar te maken is, had ik al eens beschreven en centraler dan Almere ga je het niet krijgen. Heren thuisracers, zorg dat je erbij bent, je weet niet wat je mist ! Heren Slipstreamers, bedankt voor deze gezellige èn vooral weer zeer leerzame dag, het was me wederom een waar genoegen !

2 opmerkingen:

  1. Leuk verslag. Dat moet uitnodigend zijn voor meer deelnemers. Zeker nu data en lokaties worden genoemd!

    Marc Stouten (Anoniem, Blogspot heeft kuren!?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had het vorige week gelezen op de site van slipstream, maar dacht gelezen te hebben dat er meer dan 60 deelnemers zouden zijn. Had ik dit geweten dan was ik ook wel te porren geweest....

    Mooi resultaat toch wel (matig dan?) en de 25e september ga ik hier toch op de kalender zetten!

    BeantwoordenVerwijderen