maandag 27 december 2010

Spionage ?

Het lijkt een traditie te worden in de kerstvakantie even Putten aan te doen. Ferry had diverse spullen nodig om verder te kunnen bouwen met zijn NijRaceRing en ondergetekende had de aanvulling op het kerstkado bij Klaas apart laten leggen.Het was meteen een mooie gelegenheid om met eigen ogen de vorderingen van de NijRaceRing te kunnen aanschouwen. Ferry zal te zijner tijd zelf een verslag van zijn nieuwe circuit op zijn blog plaatsen, maar zoals het een goed paparazzi betaamt, hoort deze al wel informatie te laten lekken en suggestieve foto's via het www de ronde te laten doen. Zo ook hier ...Tevens kwam ik een vaantje tegen uit Ferry's prijzenkast: 'Triang Scalextric 2e prijs in de voorronden 1967-1968'. Het enige dat ik in die periode in de handen had was een rammelaar.De twee-sporige Carrerabaan heeft een lengte van circa 24 meter en is geschikt voor zowel schaal 1/32 als 1/28. De blauwe Nascar op de foto's is schaal 1/24 en laat wel zien dat dat formaat slotcar duidelijk te groot is. De rijrichting is tegen de klok in, hetgeen nog wel enige gewenning met zich mee zal brengen, zowel voor de rijders als de marshalls. De NijRaceRing is een combinatie van snelheid en techniek. Alle overige informatie laat ik (voorlopig) aan Ferry over, hoewel ik heel benieuwd ben naar het punt waar de slotcar op hoge snelheid voor een scherpe bocht moet afremmen, maar in dat laatste stuk tweemaal met een kleine knik van richting wordt veranderd.Na het omzeilen van 14 km file op de A1 wegens spoedreparaties op de rechterbaan, werden we gastvrij onthaald in Putten. Hierbij viel me de zeer bekende maquette op van de Slotraceshop.Ook in de shop zelf was de fotocamera steeds snel in de aanslag, waarbij het doel van mijn bezoek te herleiden is naar deze plank met slotcars. De clou hiervan is binnenkort te lezen in dezelfde 'Wordt vervolgd' als die van het kerstkado. Het blijft me verbazen hoeveel slotcaronderdelen en merken en typen slotcars in diverse schalen in die paar vierkante meter winkeloppervlakte zijn uitgestald. Het blijft overigens wel één van de weinige walhalla's voor slotracers in Nederland.Deze middelste Porsche RC-kap kennen we nog van vorig jaar en ook dit jaar heb ik me weten te beheersen. Schrale troost: volgens Toyota liefhebber en Subaru rijder Ferry verkeert deze Porsche in goed gezelschap. Tot volgend jaar dan maar?

1 opmerking:

  1. ja, een bezokeje aan Klaas is altijd leuk! Heeft hij deze periode ook geen uitverkoop?

    NB ik gok op de whitekit om daar een echt PH1 van te maken voor de classic races!

    BeantwoordenVerwijderen