donderdag 4 maart 2010

Scalextric of Superslot ?

In april 2008 mocht ik de Superslot Porsche 996 GT3R Club Car (H2849) aan mijn collectie toevoegen. Scalextric wordt onder de naam Superslot op de Spaanse markt gebracht, dus het kon niet uitblijven dat deze analoge blauw, wit, rode Porsche door Scalextric ook in een andere hoedanigheid voor een breder publiek verkrijgbaar zou worden.Na de introductie in januari, kwam in de tweede helft van 2009 - met vier fraaie slotcars, waaronder de Galp Porsche - de Scalextric startset Digital Pro GT als gepland op de markt. Overigens is het grappig terug te lezen in mijn toenmalige artikel, even off topic, dat elk begin van het nieuwe jaar bepaalde voornemens een repeterend karakter hebben.Deze digitale Porsche setcar weegt 85 gram en mijn exemplaar heeft een magneetwerking van 190 gram. De Galp 996 GT3R is mijns insziens een van de meest geslaagde versies. De slotcar staat op bijzonder mooie BBS velgen en de tampoprint is van een uitzonderlijk hoog nivo. Naast een digitale chip is de Porsche voorzien van verlichting voor- en achter, hetgeen alleen voorkomt bij de derde generatie van dit type Scalextric Porsche 996.De Scalextric Porsche 996 GT3R Galp #51 is af fabriek voorzien van de digitale chip, dus is het een volwaardig lid van mijn GT3R-verzameling.

4 opmerkingen:

  1. Nou Harry, zet er eens een mooie tijd mee op Le Grenier!
    Ik ben benieuwd hoever die op je lijst komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Huub: deze is voor de
    collectie = Mint Condition ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo jammer dat de mooiste auto's vaak in het doosje blijven. maar ik kan me er iets bij voorstellen want deze is wel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt helemaal gelijk hij is eigenlijk te mooi om mee te racen, maar dat is ook mijn (slechte of goede, hoe je het ook wilt noemen) eigenschap, alles waar wielen onderzit wil ik mee rijden en kijken hoe het rijdt!

    BeantwoordenVerwijderen