maandag 15 maart 2010

Heul veul werk !

Door al die vrieskou en sneeuw de afgelopen maanden lagen nogal wat plannen in de ijskast. Zo ook het project Slot It Porsche 956KH Liqui Moly. Met deze LM-Porsche wil ik dit jaar één à twee keer de GroupC-32 arena betreden. Welke arena, dat is nog even onduidelijk.Na het mislukken van de witte laklaag in november 2009, is de Slot It kap met fijn schuurpapier vrij gemaakt van verf. De Liqui Moly sponsoring vond ik qua kleurstelling goed passen bij Aluminium Metallic - welke ook is toegepast bij de SLP Jaguar - dus in no-time was de Porsche voorzien van een nieuw glimmend jasje.Het aanbrengen van de benodigde decals bleek een heel ander verhaal. Het recht en parallel laten lopen van de lijnen over de carrosserie is een behoorlijke klus. Daarnaast zijn oneffenheden op de kap een extra uitdaging.Hoewel mijn Liqui Moly Porsche in principe een fantasy livery is, heb ik wèl getracht het origineel zoveel mogelijk te benaderen, voor zover daar dan voorbeelden te vinden zijn op het net.Het heeft me twee volle avonden gekost alle lijnen en sponsoring zo compleet mogelijk op de auto aan te brengen. De hoofdsponsor Liqui Moly is goed vertegenwoordigd, maar ook leveranciers van bijvoorbeeld schokbrekers en banden ontbreken niet.Ik had me bij dit project voorgenomen heel veel moeite te getroosten om een subliem eindresultaat neer te zetten, dus zijn zelfs de namen van de coureurs en het kleine Porsche-embleem niet vergeten.Het dashboard is zwart gemaakt en de bovenkant van de voorruit is deels in kleur gespoten. Vooral dit laatste is weloverwogen besloten om de Porsche niet tè druk te maken. Vervolgens zijn de decals, zoals ik dat vaker doe, verzegeld met twee lagen blanke lak. Het is erg belangrijk altijd hetzelfde merk lak te gebruiken om werking van de verf te voorkomen.Na een aantal dagen droogpauze, zijn alle kleine Slot It componenten op de 956KH gemonteerd. Onderdelen als tankdop, sleepoog en uitlaten zijn in gepast zilver/chroom uitgevoerd. Zelfs de helm van de coureur bestaat inmiddels uit drie kleuren.Ik moet zeggen dat ik erg content ben met het eindresultaat, dus vanaf nu kan ik me gaan richten op de prestaties van deze 956 Kurz Heck Porsche, hetgeen natuurlijk ook niet onbelangrijk is.

10 opmerkingen:

  1. Hij lijkt wel kant en klaar gekocht. Strak werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is erg mooi geworden zeg. Ik vind hem in metalic grijs veel mooier als in het wit. Ik overweeg ook om met een custom made mee te rijden in 1 of 2 races. Ben benieuwd naar je tuningkunsten. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt het mooi in slotland..!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woord verificatie: ovensupp....??? Het wordt met de dag gekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Da's een mooie fantasy!
    Wie weet zet je een nieuw trend in. Na Jägermeisters, Gulfs en wat al niet meer, Liqui Moly's.

    Of liveries in alu...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wederom een aanwinst in slotraceland, erg goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi , heel erg strak gedaan. handige Harry moeten we je maar gaan noemen. nette foto's ook.

    BeantwoordenVerwijderen