woensdag 10 maart 2010

Jägermeister Jaguar

Mijn rode SLP Jaguar is dus verkocht, de goede onderdelen zijn overgeplaatst naar de nieuwe dikkere bodemplaat (Evo-4 chassis), maar een eigen carrosserie ontbrak nog aan dit verhaal.Uiteraard zal nog een vervanger geïntroduceerd worden voor de Momo Porsche, maar aan de top van het SLP strijdtoneel maak je alleen kans met een Jaguar. Deze concessie was ik bereid te doen, echter wilde ik wel zelf de carrosserie van de juiste oorlogskleuren voorzien. Bij dit project besloot ik ook voor de eerste keer Tamiya afplaktape uit te proberen.Voor de basiskleur is de keuze gevallen op Aluminium Metallic. Deze verf heeft de grappige eigenschap, dat het enigszins vlekkerig lijkt, net alsof het voertuig uit verschillende ruwe aluminium platen bestaat. Oorpronkelijk had ik twee 10mm dikke oranje strepen over de kap willen laten lopen, maar de vorm van de auto aan de achterkant leent zich daar niet voor.Door mijn ongeduld is het oranje deel toch iets te dik uitgevallen, maar gelukkig gaat het maar om een klein gedeelte van de kap. Het dashboard, dat later zwart is geworden, heb ik weer tot op het witte plastic kaal geschuurd om zoveel mogelijk overbodige grammen van de carrosserie te verwijderen.Aangezien Ral2004 dè kleur is van Jägermeister, heb ik de Jaguar bescheiden met deze sponsoring versierd. Nadat dit alles goed was gedroogd en achter de voorwielen toch nog een decal is toegevoegd, kon het geheel verzegeld worden door een dunne laag blanke lak.De ramen zijn inmiddels ook vastgelijmd, zodat mijn Jägermeister Jaguar door kan naar Max, die haar vervolgens op mijn SLP chassis zal gaan bouwen.

7 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren combinatie, maar zie ik nu een nieuwe naverbrander onder de spoiler?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er goed uit.
    Straks wordt het nog "Jaguar Harry"!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je slaat de Spyker op zijn kop met die kleuren! ;) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Enigzins het idee waarom de Jag het goed doet en de rest niet? Top kleurencombi trouwens....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is het beste werk wat je tot nu toe hebt afgeleverd, in mijn bescheiden opvatting.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Ferry: dat is mijn geheime wapen tegen demolition tegenstanders :-)
    @Huub.G: Bijna, vandaar dat nog een Jägermeister 956KH in de maak is ter compensatie;
    @Michaël: De Nederlands invloed mag in Reken best duidelijk gemaakt worden, eerst Saab, nu Jaguar?
    @Steffer: Dat komt door de lichte kap overall, maar vooral omdat achter de achteras weinig gewicht aanwezig is, vergelijk bijvoorbeeld met mijn Porsche 956KH Momo;
    @Bauke: Dank u, dank u. Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben, maar dit van een echte kritische modelbouwer te horen is een groot compliment.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er erg strak uit hoor, toppie !!!
    Ik denk dat het niet lang meer duurt voor je aan een 1:1 auto gaat beginnen........
    René (slotracer65)

    BeantwoordenVerwijderen