dinsdag 23 maart 2010
British Racing Green
Na de workshop 'Schöler chassis bouwen', heeft Max de Mini-Z slotcars verder afgebouwd. Het resultaat van mijn Aston Martin Racing DBR9 is hieronder te bewonderen.Onder het afbouwen wordt o.a. verstaan het monteren van de bevestigingsbeugels aan de kap, het plaatsen van onderdelen als motor, kroonwiel, assen en velgen, maar ook - zoals te zien is, het aanbrengen van bijpassende inserts.Het resultaat is top en dat Max naast een goede bouwer, ook een goede 1/24 racer is bewijst bovenstaande tekst, welke te vinden is op zijn nieuwste beker van bijna een halve meter hoog (DTSW is een populaire 1/24 slotcar raceklasse in Duitsland).De Aston Martin ziet er met zijn brede kont en hoge spoiler bruut uit, maar dat is tevens ook zijn nadeel t.o.v. de rest van het deelnemersveld. Het trimmen van deze slotcar zal nog veel tijd in beslag nemen. In de beginsituatie was lood rondom de motor gelegd - de verende delen moeten vrij kunnen blijven bewegen - om voldoende grip op de achterwielen te genereren.Voor een betere gewichtsverdelen werd vervolgens meer gewicht bij de vooras geplaatst en dit leverde een rustigere auto op in de bochten. Bij de volgende poging ter verbetering werd het lood bij de motor verwijderd met als gevolg dat de Aston Martin driftend haar weg door de bochten zocht.Aangezien we op circuits rijden en geen rally's, is - inmiddels thuisgekomen - met veel aandacht alle beschikbare ruimte rondom de motor benut voor het plaatsen van lood. Het totale gewicht van de Aston Martin komt nu uit op 182 gram, hetgeen in principe het minimum met twee gram overschrijdt.Alle opgedane kennis, tips & trucs over deze Kyosho Mini-Z slotcar, zal ik de komende tijd zoveel mogelijk op dit blog vermelden en op foto's vastleggen. Een slotcar fine-tunen in deze 1/28 categorie is toch wel iets anders, dan de 1/32 exemplaren waar ik tot nu toe aan heb gesleuteld.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
ik zal je opvrolijken als je op een carrera baan gaat rijden moet je hem weer anders afstellen
BeantwoordenVerwijderentandwiel,rijhoogte,gewicht,spoorbreete.
je kan hier vrij testen
Zonder die enorme spoiler gaat de DBR9 nog iets sneller....
BeantwoordenVerwijderen