zaterdag 2 mei 2009

Soulmates

Dit lijkt op de beroemde/beruchte NSR Gulf Porsche 917K Daytona set, maar niets is minder waar. De Gulf Porsche #2 heeft namelijk al twee Classic Cup toernooien meegemaakt en is van origine een Fly. De Gulf Porsche #1 zou echter wèl haar opvolger kunnen worden.Via John - en ik ben hem daar zéér dankbaar voor - kon ik aan de NSR Daytona Gulf #1 komen. De tot 1.000 stuks gelimiteerde Winners 1970 set is al geruime tijd wereldwijd uitverkocht of wordt op eBay voor woekerprijzen aangeboden. Ik twijfelde vorig jaar wel over de aanschaf van de NSR Daytona set, maar besloot uiteindelijk hiervan af te zien. Ik zou het toch niet over mijn hart kunnen verkrijgen één van de twee daadwerkelijk uit de luxe doos te halen, met als resultaat wederom een MIB Limited Edition set in de kast bij mijn andere collectibles.Deze Porsche 917K Gulf #1 gaat zeker asfalt zien. Dat is ook logisch, aangezien een NSR slotcar is ontwikkeld voor racen. Ik durf zelfs te stellen, dat de Fly 917K de echte Porsche in vorm en maatvoering dichter benaderd. Dit is vooral goed te zien aan de hoogte van de neus boven het wegdek.Salvatore van NSR heeft in december op het Slotforum International ook het nodige uit moeten leggen, waarom de Daytona's geen extra raampje boven de coureur hadden. Degene die dit 'manco' aanhaalde bleek eigenhandig die Daytona-raampjes in 1970 ingebouwd te hebben. Uiteindelijk is deze rel gesust met een decal. Het geeft maar aan dat NSR geweldig snelle slotcars kan bouwen, die daarnaast ook nog fraai zijn maar minder betrouwbaar in detail. Het is maar net waar de focus ligt van de hobbiest.De mooie techniek heeft John al uitgebreid op zijn blog omschreven, dus lees gerust zijn artikel nog eens aandachtig door, het is zeer de moeite waard. Ik moet nog even wachten op het juiste gereedschap, voordat ik aan de Porsche kan gaan sleutelen. Vanaf dat moment is het de overweging waard deze fraaie NSR Daytona Porsche in te gaan zetten bij een Classic Cup.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd of jij een NSR naar de top kan rijden ;-)
    Mooie auto om te zien trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie auto, ook ik ben benieuwd of de NSR beter is dan de Fly porsches.
    vrijdag 8 mei is er een classic clubrace bij Speedtrack waar je mee mag rijden (tegen betaling) Ik heb vernomen dat meerdere classicrijders dit overwegen.
    waarvan zaterdag dan natuurlijk een verslag.

    BeantwoordenVerwijderen