vrijdag 14 november 2008

Huub Huub, Barbatruc

We kennen inmiddels allemaal modelbouwers als Bauke, Dikke Leo en Michaël, die met engelengeduld de meest magnifieke creaties doen verrijzen.Ik creabea ook wel een eind weg, maar maak ook graag gebruik van de grote Barbatruc om een mooie nieuwe Porsche 956C in mijn garage te krijgen. Deze ongebruikte BabyCresci Porsche heb ik indertijd uit elkaar geschroefd om de Porsche 956C Rothmans #3 van onderdelen te kunnen voorzien.Een beschadigd Bontempi exemplaar, te koop aangeboden op Marktplaats, mocht alleen voor de hoofdprijs weg. De keuze werd dus gemakkelijk. Een White Kit heeft ook reserve onderdelen, dus is deze uitermate geschikt voor de wederopbouw van de 956C Mickey Mouse. Bij het bestuderen van de carrosserie vielen me pas de mooie details van deze slotcar op.Ik proef in de markt een stukje ondergewaardeerdheid voor deze BabyCresci uitvoering. Dit is natuurlijk begrijpelijk met zoveel Slot It liveries van de 956C, 956KH en 962C, maar deze slotcar verdient echt beter. De foto's zeggen wat dat betreft genoeg. Misschien is het wel een imagoprobleem en willen echte mannen alleen met gesponsorde slotcars als Marlboro, Rothmans, Kenwood en Canon racen?

6 opmerkingen:

  1. Wibi Soerjadi sluit zich aan bij deze mening denk ik.
    Als groot liefhebber van alles wat met disney te maken heeft....

    Zie dat je de jaguar nog even achter houd ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, maar nou zit je weer met een witte kap !
    Ga je deze nog bewerken tot een eigen gebrouwde creatie ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er ook nog zo een staan met een witte kap, maar ik ben voornemens om er met een spuitbus van de action iets unieks (hachelijks) van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze auto ligt idd niet zo goed in de markt, deze livery is haast overal nog te verkrijgen integenstelling tot andere uitvoeringen.
    Als je de keuze moet maken tussen een Rothmans en deze Bontempi dan is de keuze snel gemaakt zoals je aangeeft.
    Maar als aanvulling op een collectie en door je foto's nu eens goed te bekijken staat hij nu plots ook op mijn verlanglijstje.
    Verdomd toch.
    Zal weer verschrikkelijke keuzes moet maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Elke livery is goed, zolang het maar een LM-livery is. :) En als dat van fabriek af goed is gedaan scheelt mij dat een hoop werk.
    Maar een pak geld neerleggen voor een (meerdere dus) Rothmans doe ik niet. Dan maar een white kit en zelf decals er op prutsen.
    Ik vind de Babycresci schitterend Harold!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoop vaktaal hier zeg. En Frank103 -je gaat er toch niet zo'n Audi TT-achtig ding van maken?

    BeantwoordenVerwijderen