zondag 16 september 2007

Te mooi om te racen ...

Soms schieten zelfs superlatieven tekort om iets te omschrijven dat er fantastisch uitziet. Slot It heeft in de serie 'The Le Mans Winners Collection' de Porsche 956 New Man uitgebracht, die in 1984 Le Mans won. Deze Joest Racing Porsche 956 is door Slot It in de markt gezet in een vergelijkbare box als indertijd ook de Scalextric Sport varianten. Ik heb het dan over de luxe kartonnen verpakking, die - naar mijn mening - de Porsche nèt dat extra cachet geeft. Aan de binnenzijde van de deksel is een stukje geschiedenis over het oorspronkelijke chassis 956.117 te lezen, dat de 9de overwinning in Le Mans voor Porsche op zijn naam schreef.Al geruime tijd volgde ik internationaal deze New Man, waarbij de prijzen af en toe sky high gingen om één van die 6.000 geproduceerde exemplaren te kunnen bemachtigen. Het laatste half jaar daalden de prijzen voor deze limited edition echter weer naar 'acceptabele' proporties, zodat ik zowaar exemplaar 4667 bij de nieuwe slotracewinkel Scrapitz in Drachten op de kop kon tikken. Dat ik daarbij meteen een fraaie tweedehands Kenwood in de deal kon betrekken was overigens mooi meegenomen.De New Man Joest Porsche van Klaus Ludwig en Henri Pescarolo zit erg strak in de geel/zwarte lak en ook aan de tampo printing valt bij deze Slot It wederom geen kritische kanttekening te maken. Dankzij de 'foutieve' opdruk op de bandjes - Goodyear in plaats van Dunlop - is Slot It zo aardig geweest vier extra bandjes bij deze New Man Porsche te leveren. De BBS velgen zijn niet alleen waarheidsgetrouw qua uitvoering, maar zien er ook bijzonder fraai uit. Het liefste zou ik deze prachtige #7 op de baan zetten, maar net als bij de Rothmans uit dezelfde serie, twijfel ik daar nog over en doorgaans is de regel: bij twijfel niet doen !

6 opmerkingen:

  1. Ik dacht dat je genezen was van je verzamelwoede? Kom, kom, gewoon uit de doos dat ding en rijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooie wagen en een leuk collectorsitem. Maar ik ben het wel met Henk eens!:P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet wat ie gekost heeft ;-)
    Mijn advies... Mooi in het doosje houden.
    Ik heb er ook nog eentje en die blijft net als de gehele slot-it serie in doos en in verpakking ;-)
    Hij racet waarschijnlijk net als de kenwood die je van me overgenomen hebt dus wat wilo je dan nog proberen.
    Kijken mag toch ook ;-)
    Bedankt voor de link naar onze winkel en heel veel plezier met de beide auto's.
    En je weet het er komen nog meer porsches van Slot-it aan hahahaha....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ach op de baan en gaan met die banaan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hé er zit een motor in hoor!
    koop dan een modelwagen als je er naar wilt kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @HenkG: ik weet het, die verzamelwoede, het is een zwak van me en zal me blijven achtervolgen. Gelukkig heb ik genoeg alternatieven die ik wel uit de doos haal :-)
    @MJ: Dank je; wacht maar tot je de prijs weet, die Kenwood heeft hetzelfde onderstel en dat rijdt dan een stuk relaxter met (bijna) hetzelfde effect.
    @Willem S: ja, nog meer Porsches, daar ben ik ook bang voor ..., maar ze zijn ook zo mooi.
    @Gerard: gaan en banaan, leuke woordspeling bij deze geel/zwarte bolide... :-)
    @Sebas: het is ook een modelwagen, maar toevallig zit een motor onder de kap :-P

    BeantwoordenVerwijderen