zaterdag 8 september 2007

50 jaar Scalextric expositie

Vandaag hebben we de expositie '50 jaar Scalextric' in het Oude Ambachten & Speelgoed Museum bezocht. Foto's zeggen meer dan woorden, hoewel zelf ervaren natuurlijk nog altijd het beste is. Hier volgt een impressie van de indrukwekkende verzameling Scalextric die te bewonderen is.
Twee racebanen voor de liefhebbers, klaar om uitgeprobeerd te worden. Ik geef toe, het was het eerste waar ik naar toe liep. Overigens wel begrijpelijk dat het voltage flink omlaag geschroeft was :-)Uit de jaren 50/60 van de vorige eeuw ...Voorwielaangedreven Mini's ...De eerste generatie Scalextric slotcars ...Deze gele Porsche 911 GT3R is héél bijzonder, geloof me, ik kan het weten ...Speciaal voor de Duitse markt geproduceerd ...

De expositie loopt nog tot eind oktober, dus ben je geïnteresseerd, grijp dan je kans. Een dergelijke fraaie verzameling mogen bewonderen komt niet zo vaak voor.

2 opmerkingen:

  1. heej, daar ben ik ook geweest, was erg leuk en het heeft ons ook nog een gratis entree opgelevert, waarom? bij de racebanen die daar lagen waren nog al wat kappote auto's dus die hebben we allemaal gerepareerd behalve een paar gevallen die te erg toegetakelt waren en dat met alleen een schroevendraaier en een kop soep!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog maar een paar weken dus. Maar ik ga er wel naar toe! Meteen ff naar Putten!

    BeantwoordenVerwijderen