zaterdag 1 september 2007

Parmahamvraag

De Parma's zijn binnen. Het heeft me veel hoofdbrekens gekost, Parma's te bestellen met de juiste pluggen, maar het is me uiteindelijk toch gelukt. Ik heb al anderhalf jaar lang een mooie blauwe 45Ohm Economy Parma in huis zonder connector. Uitleg over de kleurcodering van de drie kabeltjes, hoe onlogisch door die Amerikanen ook gekozen, staat netjes achter op de verpakking. Maar wat te doen als ik deze kabels aan de connector wil verbinden en blijkt dat aan de standaard Scalextric regelaar slechts twee kabels (zwart en zwart/wit) zijn bevestigd?Ik wil per sé die remwerking op Circuitpark Le Grenier, dus die rode draad moet ergens op aangesloten worden. Classic heeft dus twee kabels in de regelaar, echter Scalextric Sport drie. De pluggen zijn - ondanks dat het beide om standaard regelaars gaat - niet onderling uitwisselbaar op elkaars aansluitstuk. Als je ook goed kijkt zie je dat de pin van de connector bij de Classic variant bestaat uit twee en de Sport variant uit drie delen.

Hoe dit nu op te lossen met mijn Scalextric Classic circuit? Ik heb twee convertiebaanstukken aangeschaft (Classic/Sport en v.v.) en de Sport startset, die ik toch al op zolder had liggen, beschikt over een aansluitstuk geschikt voor remwerking. De uit de USA bestelde Parma's heb ik laten voorzien van Scalextric Sport connectoren en zo heb ik uiteindelijk toch mijn doel weten te bereiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten