donderdag 20 september 2007

KENWOOD vs ROTHMANS

Gelijke monniken, gelijke kappen gaan voor deze fraaie slotcars niet meer op. Ondanks dat zowel de Kenwood als de Rothmans #3 (uit de set van drie) de naam Porsche 956C draagt, zal de wegligging aanzienlijk verschillen door de afwijkende posities van het geplaatste lood en het magneetje. Het gewicht van circa 85 gram van beide slotcars is daarentegen wel nagenoeg gelijk gebleven. In de oorspronkelijke configuratie van de Kenwood zat een inline motor in 'can' opstelling. Deze rammelde me teveel en bij het inbouwen van de originele Slot It motor uit de 962 Hydro in de Kenwood, kwam ik erachter dat Slot It bij de latere Porsche varianten - dus ook de Rothmans - de motor configuratie in een inline endbell heeft gewijzigd. De technische redenen en/of voordelen hiervan weet ik niet, dus vul me gerust aan. Resultaat was echter wel, dat ook de volledige motor bracket daardoor vervangen moest worden. Vervelende schade was het schroefpunt aan de achterzijde, deze bleek gescheurd. Secondelijm en gaffer tape doen op dat moment wonderen.De coureur uit de Rothmans hield er een misvormd achterwerk aan over. De Dremel was genadeloos. Alles voor een betere wegligging zal ik maar zeggen.Bij de Kenwood is het lood links en rechts naast de sleper geplaatst en zit het standaard Slot It magneetje achter de motor. De Rothmans heeft het lood achter de vooras, direct voor ook ditzelfde standaard magneetje. Deze laatste zit dus vóór de motor. Bij de Kenwood heb ik de motor tevens vastgezet met tape. Alle overige variabelen heb ik geprobeerd zo veel en zo goed mogelijk gelijk te houden cq. te krijgen bij de twee 956C Porsches . Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van deze knutselarij binnenkort op die Carrerabaan hier vlak in de buurt ...

5 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit, ben benieuwd naar het race ultaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kiek uut! Ik doe ook mee. En omdat ik toch al schade aan mijn 962 heb hoef ik mij niet in te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan de correur van de Rothmans:Ik heb nog wel een zalfje voor aanbeien. Misdadig overigens.

    Commentaar op je bericht over de Police: toevalligerwijze was ik daar ook. Drie opmerkingen: wat duur! Wat gaaf! en wat een wietlucht.

    Groet,

    Volvo harry (binnenkort D5)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi hoi kan ik mijn porschekiller ook uit testen
    hoop niet dat hij sneller is dan 1 van mijn v meganes
    de snelste was bij henk twentrack
    mj let goed op
    5.219
    hoop nu nog onder de 5 te komen

    BeantwoordenVerwijderen