zaterdag 3 maart 2012

Slot It Porsche 956KH Lui

Na twee seizoenen met de Porsche 956KH Liqui Moly in de Slot It GroupC-32 competitie te hebben gereden, werd het tijd voor verandering van spijs. Als back-up slotcar stond de Porsche 962c Repsol altijd klaar, maar ik wilde een gelijkwaardig teammaatje in een andere configuratie.
Het chassis had ik anderhalf jaar geleden al samengesteld, dus door de aanschaf van de body kit CS09B kon eenvoudig een compleet nieuwe livery worden gebouwd.
De keuze is gevallen op een opvallend rode Porsche 956KH. Vooral door de combinatie rood met wit, zal de slotcar goed op een zwarte ondergrond te zien zijn. Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de transformatie white kit naar eigen uitvoering, verwijs ik graag naar het artikel van de Liqui Moly Porsche 956KH of het foto-album van de NSR Porsche 997 GT3 RSR.
Hoewel de Slot It Porsche 956KH Lui mijns inziens goed gelukt is, ben ik toch perfectionist en zijn twee punten van kritiek op het eindresultaat. Allereerst hebben witte transfers op een rode ondergrond de neiging door te schijnen. Ten tweede is één koplamp aan de binnenzijde iets uitgeslagen door de secondelijm.
Scout's honor, bij de keuze van de livery, had ik geen idee waar die hoofdsponsor voor stond. Mijn eerste gedachte ging uit naar een reisorganisatie, maar dat is natuurlijk Tui. Nu ik na wat speurwerk wijzer ben geworden ben ik benieuwd of en zo ja, hoe het promopakket eruit zal zien, zoals ik dat indertijd ook van Liqui Moly heb mogen ontvangen.

5 opmerkingen:

  1. Gevaarlijk spul die secondelijm, maar modelbouw houdt helaas niet zo goed. Echter een mooi resultaat. Tijd voor de Opel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tip, 2 componenten epoxy hars voor vloercoating kan prima voldoen. Is de Lui Porsche als klaar voor een testrace tegen de "aangepaste" Taka Q op de NijRaceRing?

      Verwijderen
  2. @John: was ook een beetje dom en te verwachten. De Opel schiet al lekker op, daar is nog geen schuurpapier of vijl aan te pas gekomen :-S
    @Ferry: Technisch moet de Lui nog wel wat aanpassingen ondergaan, maar we kunnen best een keer een GroupC-32 wedstrijd op de NijRaceRing houden. Lukt het al een beetje met de tijdwaarneming?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tijdwaarneming is na een complete reset en een nieuw gemaakte deadstrip weer o.k.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor het verlijmen van doorzichtige delen kun je ook Micro Kristal Clear gebruiken, dan heb je nooit meer vlekken

    Kijk hier maar voor wat info

    http://www.microscale.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=MI-9&Category_Code=FINPROD&Product_Count=3

    BeantwoordenVerwijderen