zondag 5 juni 2011
This is it !
Eind november 2010 mocht ik de NSR White Kit in ontvangst nemen en eindelijk is ze dan af: de NSR Porsche 997 GT3 RSR Liqui Moly.Ondanks een paar kleine schoonheidsfoutjes, ben ik erg tevreden over het bouwwerk. Veel tijd heeft gezeten in de details van het interieur. Tevens neem ik - vooral bij dit soort projecten - de tijd na te denken hoe de decals het beste tot hun recht komen op de carrosserie.De laatste weken zat de snelheid weer in het NSR LM-project en nadat de decals in twee avonden met veel aandacht waren aangebracht, lonkte de finish. De spuitcabine werd opgebouwd, zodat de kap kon worden voorzien van drie dunne blanke laklagen. Vandaag bleek alles dermate goed gedroogd, dat de losse onderdelen aan de carrosserie konden worden bevestigd, waarbij de achterspoiler met houtlijm is vastgezet.In de nieuwe NSR techniek moet ik me nog wel verdiepen, aangezien de Porsche veel meer afstellingsmogelijkheden heeft dan de slotcars, die ik tot op heden in handen heb gehad. Vooralsnog is het genieten van het onbeschadigde model, voordat flink gas wordt gegeven op de diverse circuits.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Absoluut een mooi eind resultaat geworden. Mag je echt trots op zijn.
BeantwoordenVerwijderenHeb vrijdag in friesland de corvette [zelfde techniek] zien rijden, snel echt snel.
Erg gave Zuffenhauser hoor! Ze zien er steeds beter uit. Ben benieuwd naar je volgende...
BeantwoordenVerwijderenDie is erg gaaf geworden, mooi hoor!
BeantwoordenVerwijderenWaarom trouwens de achterspoiler vast gelijmt met houtlijm ipv bijvoorbeeld modelbouwlijm of secondenlijm?
@ marc,misschien omdat het dan beter hou(d)t?
BeantwoordenVerwijderen@Marc: De kans dat de spoiler heel blijft bij een crash is vele male groter dan wanneer deze 'muur' vast zit. Houtlijm gebruik ik overigens ook om de bedrading in het schoentje te houden (klein druppie).
BeantwoordenVerwijderenMooi om te lezen dat je er toch mee gaat racen. Daar is een slotcar tenslotte voor gemaakt.
BeantwoordenVerwijderen@harold,'k had al zoiets begrepen,d'r moet n.l. ergens een 'zwak punt' zijn na een crash.dan maar liever daar waar je het erop lijmt, dan dat je hem met stoffer en blik bij elkaar kun vegen.
BeantwoordenVerwijderenoverigens nooit geen problemen gehad met de stroom geleiding na het verlijmen van de bedrading?
Aha! Dat ga ik dan ook maar proberen de eerst volgende keer dat er een spoiler af ligt, bedankt voor de tip :)
BeantwoordenVerwijderenErg mooi geworden, mijn complimenten.
BeantwoordenVerwijderenVeel succes met het genieten van het onbeschadigde model en daarna zeer veel race plezier als je besloten heb deze ergens op een baan te planten.
1 woord: wauw.
BeantwoordenVerwijderen