donderdag 25 november 2010

Binnen !

Jawel, we hebben weer een project erbij! Het is weliswaar een zeer verlaat verjaardagskado, maar het was de moeite van het wachten waard. Zo her en der in de wereld zag ik ze langzamerhand al de kop opsteken, maar een week geleden kreeg ik dan eindelijk het bevrijdende mailtje uit Westhoek.Ik heb het uiteraard over de nieuwe NSR Porsche 997 White Kit. Het is te kort dag om zelf al uitgebreid verslag te doen over de techniek, maar voor de nieuwsgierige lezer is op Slotcar Illustrated een rapportage te vinden. Mijn eigen bevindingen volgen natuurlijk in een later stadium.Als de mogelijkheid bestaat bouw ik slechts één van de twee coureurs in de (rally) Porsche, aangezien ik een circuit uitvoering mooier vind. De NSR carrosserie en inserts gaan voorzien worden van originele oorlogskleuren inclusief decals.Aan ideeën ontbreekt het niet en ik ben voornemens zeker zoveel aandacht te besteden aan de looks als indertijd aan de 956KH Liqui Moly. Dit lijkt me een mooi project voor de komende kerstvakantie.

5 opmerkingen:

  1. Heel veel succes ermee, en net als je andere projecten zal deze ook weer een juweeltje worden, kijk uit naar je verslag van de techniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vanavond bij Schoonderbeek gereden. Mocht Porsche van Mike een avondje 'lenen'. Hij rijdt erg prettig. Auto vond ik niet super pittig maar hij glijd wel lekker door (lees remt niet adrem)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je voor een raceversie gaat. Een rallyauto met winglets op de auto heb ik ook nog niet gezien. ;)

    De navigator niet weggooien! Kun je altijd nog in een diorama gebruiken o.i.d. Ik neem aan dat hij een roadbook op schoot heeft zoals in de oude Scalextric auto's.
    Een mooie pitscene waar de coureur de resultaten van de testsessie bekijkt op het notitieblok dat hij net van zijn engineer heeft gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen