woensdag 1 september 2010

GroupC-32 bij SRA Almere

De tweede race van de GroupC-32 competitie voor de regio Noord-Holland werd zondag verreden bij SRA Almere.De eerste race van deze regio, welke een tijdje geleden bij Slipstream plaatsvond, was ik ook van de partij met de Slot It Porsche 956KH Liqui Moly. Dit zou tevens de tweede nog niet eerder door mij bezochte clubbaan van dit jaar worden.De 32 meter lange, viersporige Carrerabaan met grote carrousel ligt op het zolder van het gebouw(tje) van een motorclub. Van buiten oogt de ruimte van SRA Almere een stuk kleiner dan deze daadwerkelijk is. Een aantal details in het gebouw verraden subtiel welke club op de begane grond is gehuisvest.Het deelnemersveld was indrukwekkend. Naast clubleden van Slipstream, hadden de leden van SRA zich ook in grote getale ingeschreven. Dirk-Jan van SRA kon onverwacht met de Porsche van een medeclublid deelnemen, maar had nog wel een paar spannende minuten bij de strenge Technische Keuring.JW schreef een week geleden al op zijn blog, dat bij SRA meer aandacht was besteed aan de scenery. Volgens mij wordt elk SRA lid nu uitgedaagd zijn eigen pitbox te bouwen.Aandacht trek je er in ieder geval mee, maar niet bij deze heren. In stints van vijf minuten per baan werd gedurende twee heats flink gas gegeven. Zoals gezegd, dit was mijn eerste optreden op deze grote Carrerabaan en hoewel ik geen illusie had hoog te eindigen, verandert de mind setting toch als de slotcar rond gaat en gas kan worden gegeven.De Liqui Moly was in principe qua lood wel goed geprepareerd, maar achteraf gezien had ik waarschijnlijk toch een ander kroonwiel dan de gemonteerde Z30 gekozen om meer topsnelheid in de Porsche te krijgen. De clubleden van zowel Slipstream en SRA waren natuurlijk stukken sneller, maar met Roel had ik toch weer leuke en zeer spannende gevechten in de tweede heat. De totale uitslag is te vinden op het blog van JW.Het optreden van André was opvallend te noemen. Won hij in een titanenstrijd de eerste race bij Slipstream, ditmaal achtervolgde de pech hem en eindigde hij bij SRA met zijn Warsteiner Porsche als laatste. Helaas kan ik het niet laten zien, maar hoewel ik me als elfde algemeen wist te klasseren, werd ik eerste bij de thuisrijders. Jammergenoeg was ik ook de enige en dat is spijtig, want deze laagdrempelige GroupC-32 klasse is voor thuisrijders de ideale gelegenheid om eens op een clubbaan met een toernooi mee te doen.In de categorie 'De fotograaf gefotografeerd' zien we Roel aan het werk en ik ben erg benieuwd naar de resultaten.Het blijft een mooi gezicht, zo'n startveld vol Group-C's. In totaal verschenen vijftien slotcars met daarin Porsches, Jaguars, Mazda's en een enkele Sauber Mercedes aan de start en slechts één doublure.Rest mij - zonder iemand tekort te willen doen - de organisatie te danken voor de inzet. Speciale dank gaat toch nog even uit naar de wedstrijdleiding (volgens ingewijden genaamd) Professor Paul. Het was weer een leuke en leerzame dag, maar de volgende keer ga ik toch echt voor een top tien positie.

2 opmerkingen:

  1. Leuk verslag Harold, had er eigenlijk ook bij willen zijn, maar helaas geen vervoer. Ik hou van die baan daar in Almere. Leuke foto werk ook, maar eigenlijk zijn we ook niet anders gewend he.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slotracen en motorrijden...een goede combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen