zondag 12 september 2010

Bibian's Poppenhuis

Nee, mijn nieuwe hobbynaam wordt niet PoppenhuisHarry. De vrouw des huizes houdt zich echter wel bezig met deze hobby, dus dat maakt het bezoek aan een gecombineerde poppenhuis- cq. racebaanwinkel erg gemakkelijk (ook iets voor jou Steffer?).In 2005 openden Angelique en Helmut Bibian's Poppenhuis in Venlo. Het poppenhuisdeel van Angelique groeide in die tijd uit tot een volwaardige shop met een zeer breed assortiment voor de vervende bouwer, creatieveling en verzamelaar.Helmut haalde indertijd zijn oude baantje van het zolder om op te bouwen in de ruimte achter de winkel, maar het plastic heeft inmiddels plaatsgemaakt voor een driesporige houten baan van circa dertig meter, welke met de regelaar vanaf meerdere punten kan worden bediend. Hoewel van een clubverband geen sprake is, treffen een klein groepje slotracers elkaar hier met enige regelmaat.Ofschoon toch een aantal meters langs de wanden zijn versierd met o.a. Carrera en Slot It slotcars - waarbij ik de fraaie SI McLaren Gulf met héél veel moeite wist te weerstaan - ligt de kracht van Helmut's gedeelte van de winkel in de kennis en verkrijgbaarheid van de slotrace chassisbouw en dat voor meerdere schalen èn merken.De koffie smaakte overheerlijk en met twee tassen vol poppenhuisspullen verlieten we de mooie winkel. Voor een volgend bezoek neem ik zeker eerst contact met je op Helmut, zodat je tijdig de baan kan prepareren. Op dat fraaie houten circuit zou ik graag een paar rondjes willen draaien, uiteraard dan ook met verschillende schalen.

7 opmerkingen:

  1. Uh, half....ik wil wel maar heb net een poppenhuis op MP gezet, de kids speelden er niet mee....maar wel een grappige combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met welke banden wordt daar gereden? Ik denk spons?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey mooi man, had even contact opgenomen! had je in Swalmen bij RBC Euroslotracing ook een kijkje kunnen nemen, of zelfs op mijn thuisbaan.....20 minuten van Venlo vandaan.
    Volgende keer?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Steffer: Grappig en handig, vooral voor de scenerybouw, maar misschien wat ver weg voor jou ;-)
    @Tim: Klopt, maar Helmut kan je daar uiteraard veel meer over vertellen.
    @Bob: Die uitnodiging neem ik graag aan, dus mocht ik weer die kant op gaan, dan hoor je van me :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aardig circuit hoewel de scenery iets te wensen over laat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Frank103: Voor scenery(spullen) moet je dus in het andere deel van de winkel zijn. Wat is overigens mis met die koeien op de achtergrond?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi,

    Ik ken dit adres ook!Ik ben een paar keer langs geweest omdat ik een week in Venlo zat voor m'n zoon( N.K.Schaken)
    Je moet er even de tijd voor nemen maar dat is geen straf!Ook de houten baan mogen gebruiken.
    Erg aardige mensen en ik heb er een mooie 1:28 McLaren aan over gehouden die erg fijn rondgaat!

    BeantwoordenVerwijderen