zaterdag 7 november 2009

Recycle !

De eigenlijke reden waarom ik in augustus een artikel over de bijzondere homepage van de SSCN schreef, was dat ik een Fia-GT slotcar wilde gaan bouwen. Ik had de carrosserie van de Carrera Evolution Porsche 997 al eens als potentiële kandidaat bekeken, maar zocht tegelijkertijd op MP naar kansen om geschikt een Ninco Porsche 997 GT3 RS op de kop te kunnen tikken.Op dat moment gaf HenkG aan dat hij zijn 997 'Vallejo' op een haar na - wegens blijvende tegenvallende prestaties, ongeacht welke preparatie - tegen het dak van zijn zolder had gespijkerd.Prompt werd me de wit/groene Ninco Porsche in een mooie doos met alles wat maar met die 997 te maken had in de schoot geworpen, zodat in plaats van 'total destruction' de Nupel Porsche een tweede leven zou gaan krijgen.Als eerste is de Dremel in het chassis gezet om de voorkant met gril en spoiler en de achterzijde met dubbele uitlaat in een later stadium weer aan de carrosserie te kunnen lijmen. Tevens zijn de bevestigingspootjes verwijderd, want uiteindelijk is het de bedoeling dat een HRS-chassis onder de Porsche gebouwd gaat worden.Vervolgens is de carrosserie, na eerst alle slotcar onderdelen te hebben schoongemaakt, twee avonden lang met fijn schuurpapier bewerkt. Het middel Blue Wonder heeft bij Ninco modellen namelijk geen effect op de lak en tampoprints. De kap is nu klaar voor de spuitcabine, dus dit wordt vervolgd !

5 opmerkingen:

  1. Gelukkig heb ik hem niet op de kop getikt - met een hamer..

    Ben benieuwd wel kleurtje hij nu krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zou zeggen dat meeste Ninco's toch redelijk aan het rijden te krijgen zijn. Of heeft Henk gewoon iets tegen Porsche

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Frank. Niks tegen Porsche hoor, maar sommige Ninco's zijn gewoon een ramp, meestal de (verticale) plaatsing van de vooras, waardoor de druk op de voorwielen te hoog is en de auto in de bochten rechtuit wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook ooit zo'n Porsche gehad en kan je verzekeren dat ze kunnen vliegen (letterlijk) De onderdelen waren vervolgens wel goed bruikbaar voor "goede" auto's maar in die tijd hadden ze nog geen HRS.
    Ik wens je veel succes en ben benieuwd of je ook deze Porsche goed op de baan kan krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het hele geslaagde modellen, echter niet de snelste. Verder ben ik fan van de Porsche Supercup op tv en heb ik het live meegemaakt dit jaar op Spa Franchorchamp vlak voor de F1. Gewoon fantastische wagens met een super geluid.

    BeantwoordenVerwijderen