maandag 5 januari 2009

AutoArt Porsche met Oranje hart

Als een mogelijkheid zich voordoet een zéér prettig geprijsde tweedehands Porsche op de kop te kunnen tikken, dan moet het gek lopen wil ik zo'n kans niet benutten.Bij deze AutoArt Porsche 996 GT3 RS was dat ook het geval en aangezien ik sinds de Slotracebeurs te Lelystad (2007, HenkG zal zich dat moment nog kunnen herinneren) in het bezit ben van een blauwe variant voor to Show, leek het me leuk een rode uitvoering aan te schaffen voor to Go.Onderhuids is echter wel het nodige gerepareerd, verbeterd en getuned. De banden waren versleten, zodat - na de velgen goed geschuurd te hebben - de bredere achterbanden op de voorvelgen zijn gemonteerd en achter Slot It P2's zijn gelegd. Alle banden zijn verlijmd op de velg. Ook alle ashouders zijn vastgezet, met de vooras op het hoogst mogelijke punt.Alle bekabeling is inclusief de verlichting from scratch opnieuw gelegd en geplaatst. Dit was noodzakelijk door een (ogenschijnlijk) niet werkend achterlicht en kabels die langs het pinion schuurden. Een grote smeerbeurt kon uiteraard niet uitblijven, waarbij de slepers ook nog met WD40 gereinigd werden.Na deze veranderingen en verbeteringen, bleek de standaard AutoArt motor zijn langste tijd gehad te hebben. De Porsche 996 GT3 RS oogt snel, dus rap zou hij worden. Ik had nog een oranje Slot It motor met ingekorte assen in de koffer liggen, dus na het overbouwen van het standaard pinion en het nodige soldeerwerk was de GT3 RS behoorlijk opgekieteld.Door de motortransplantie bleken de prestaties van deze wit/rode 996 inderdaad enorm verbeterd te zijn. In de allereerste stint van vijf minuten met de Slot It krachtbron, werden in totaal 35 rondes achter haar naam geschreven. Dit bleek een verbetering van 46% t.o.v. de oude situatie te zijn. Tezamen met de stoere looks van deze zeer geslaagde AutoArt Porsche is het na een avondje sleutelen een tegenstander geworden om rekening mee te houden !

2 opmerkingen:

  1. Ik was net vergeten hoe je mij die "blauwe" onder mijn neus wegkaapte... maar nu weet ik het weer.
    Tegenstander om rekening mee te houden? Prove it...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En alweer een porsche gered en gerepareerd om dat mee te doen waar ze voor zijn.
    Rijden en als het kan een beetje snel.
    Ziet er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen