zaterdag 5 juli 2008

Oostelijke derby

Een strijd op het circuit tussen Overijssel en Gelderland, dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Daarnaast maakt de Le Grenier top 10 kennelijk nogal wat los bij gastrijders, hetgeen overigens zeer positief is.Een plaatsje in deze 'hall of fame' zou natuurlijk een leuk aandenken zijn aan het bezoek hier in het Twentsche. Op basis van bovenstaande foto zou bij de lezer nu een lampje kunnen gaan branden, wie deze beroemde Nederlandse slotraceblogger is. Tenslotte heeft hij pasgeleden nog zo'n Spirit aangeschaft. Die BMW is overigens een plaatje van een slotcar, maar als ik naar de Spijker verwijs op de volgende foto, dan zal meteen duidelijk zijn wie vandaag te gast was op Circuitpark Le Grenier.Ik had de eer de man te mogen ontvangen met de creatieve vingers en de eigen gebouwde liveries als de Porsche 956C Camel en Warsteiner, welke als zeer waarheidsgetrouw te omschrijven zijn. Zijn pronkstuk is de Spijker, gebouwd op een Slot It HRS chassis. Op de vraag hoeveel manuren hierin zit, is het antwoord 'het is een hobby'. Dat zegt voldoende.Ik heb het inderdaad over Bauke van BK-racing, also known as RoadPirate en nog een aantal nicknames. Na een pittige rit via de Twenteroute en een toeristische omweg door het centrum van Haaksbergen, wist hij gelukkig het Circuitpark Le Grenier te vinden. Samen met HenkG van TwentTrack, waren de heren zeer gedreven een plek in de top 10 te bemachtigen, hetgeen een laptime van ruim onder de acht seconden betekent.Nu was ik al onder de indruk van het assortiment van Henk, waarmee hij ten strijde zou trekken naar die scherpe tijd. De collectie van Bauke mocht er ook zijn. Bij het openen van zijn koffer verschenen gerenommeerde namen als NSR, Slot It en Avant Slot om er maar een paar te noemen.Deze fraaie Fly Porsche 934 van Bauke was onderhuids van een gele Slot It motor voorzien. Op de rechte stukken bleek deze daardoor zeer snel en zette hele leuke tijden, weliswaar rond de 8.7 seconde, maar toch.Jammergenoeg had de 934 de karaktereigenschap overgenomen van zijn echte zus, het schudden met de kont in de bochten. Dat ging op een bepaald moment zo hard, dat de achterbumper compleet werd ontzet in een scherpe bocht. Het werd handmatig snel opgelost, maar de 934 belandde daarna wel weer in de koffer.Henk zette zijn snelle magneet- èn spoilerloze MRRC Toyota GT1 in en zag zich verwikkeld geraken in een heftige strijd met de Avant Slot van Bauke. Nu hoef ik niemand te vertellen, dat geen toptijden gereden worden als onderling gestreden wordt. Die scherpe tijden bleven inderdaad uit, maar het gevecht was zeker plesant om te zien.De beuk erin, zullen beide heren op dat moment gedacht hebben en prompt zette Henk zijn vet getunede Ninco Porsche 997 op de baan en Bauke zijn Fly BMW M1, waarvan een leek op een kilometer afstand nog kon zien dat deze verre van origineel was.Ook ditmaal waren de tijden best aardig, maar helaas niet goed genoeg. Bijkomend voordeel van zo'n racemiddag op een zolder is dat je er lekker lenig van blijft, nietwaar Henk?De NSR Moslers waren ook niet van de lucht en naast de Gulf Livery van Henk, kwam deze Red Bull variant van Bauke ook voorbij vliegen. Ik heb het idee dat deze magneetloze NSR nog het dichtst in de buurt kwam van de scherpste rondetijd van vanmiddag. Een 8.4 was het resultaat als ik mij niet vergis en ja, die NSR Gulf Mosler van Henk reed inderdaad die 7.6, ware het niet van die 23 gram magneet ... jammer ... jammer.Helaas, die vervelende bochten ook altijd, zit je eindelijk lekker in het ritme, kom je weer in die beroerde linksdraaier. Die top 10 tijd zit er helaas niet in vandaag. Ach, laten we eerlijk zijn, als continu tegen je aan wordt gepraat hoe je die kapjes zo perfect gespoten krijgt en welke baan je thuis hebt liggen, dan is de concentratie natuurlijk ook ver te zoeken.Een revanche is daarom ook niet meer dan terecht, dus die uitnodiging staat bij deze. Minimaal twee uur racen zonder praten, alleen voor die beste tijd in de top 10. Gelukkig heeft Henk zijn Scalextric eigendom eindelijk terug na maanden wachten. Jammer dat hij zijn nieuwe bezit vergeten is mee te nemen. Dat gaat je wel een avondje TwentTrack kosten.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb je geen notities zien maken, maar je hebt niets gemist in je verslag.

    Het was gezellig en inderdaad wat warm. Maar ik ben sauna gewend.

    En ik kon verder "werken" op de knieen wel vergeten gisteren...

    Het blijft leuk om hobbygenoten te ontmoeten en ook om te zien hoe iedereen er op zijn eigen manier mee bezig is.
    Je bent uiteraard welkom op TwentTrack en niet alleen om die body te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Revanche nemen is absoluut een optie. Prachtig fotowerk trouwens, had gedacht dat het net wat te donker zou zijn. De meeste foto's die ik heb genomen zijn wat tegengevallen. Wat is dat trouwens voor type/merk enz. toestel wat je gister had gebruikt ?

    BeantwoordenVerwijderen