maandag 4 februari 2008

Shaken, not stirred

De naam Martini Racing prijkt op menig fraaie en succesvolle sportwagen. Op hun website wordt het 40-jarig jubileum vermeld. De allereerste door Martini Racing gesponsorde auto is de Porsche 906 op Hockenheim. Zelf herinner me erg goed de Martini Racing Porsches 917K en 911 Carrera RS, maar natuurlijk ook het rallykanon de Lancia 037.Slot It heeft de Lancia LC-2 Martini Racing #5 uitgebracht en hoewel niet direct hoog op mijn verlanglijst, is elke Slot It Endurance Sportscar een potentiële kandidaat. Dit exemplaar had slechts een paar rondjes op zijn tacho staan en stond - samen met nog veel meer slotracespullen van deze verkoper - in de etalage. De Lancia kon ik in deze kavel niet weerstaan en zo mocht ik eind vorige week het pakje in ontvangst nemen.MJ heeft exact hetzelfde exemplaar en zo waren een aantal punten ter verbetering van deze Lancia LC-2 herkenbaar. De nokjes onder de vooras moesten iets geschuurd worden, zodat de voorwielen vrij konden draaien. Na het verwijderen van de magneet werd twee maal twee gram lood naast de slepen en tien gram direct achter de vooras gelegd. Het totale gewicht komt daarmee op 88,5 gram. In mijn geval moest ik, vanwege de Scalex Classic baan, het schoentje ook nog bijschuren. Helaas vernielde ik bij deze klus volledig beide slepers, zodat ik meteen nieuwe kon plaatsen. Na alles geolied en gesmeerd te hebben kon de kap er weer op en werd het geheel met flexschroefjes 'vast' gezet.De spiegels lijken me geen lang leven beschoren. Zoals vermeld, het was een tweedehands en eentje lag al op apegapen voordat de Lancia überhaupt mijn circuit al had gezien. Met secondenlijm was dit uiteraard snel te verhelpen, maar een flinke crash lijkt me voldoen voor het volgende knip en plakwerk (vandaar dat ik de Lancia spiegel herkende Henk).De Martini Lancia is een indrukwekkende verschijning op de baan en ziet er fraai en mooi afgewerkt uit. Hoewel koersvast op de lange rechte stukken, heeft de LC-2 een hoog 'shaking that ass' gehalte in het bochtige gedeelte van het circuit. Een aantal 10 minuten stints heb ik al wel met de Lancia gereden en met erg veel plezier, maar een toptijd zat er nog niet in. Eerlijkheidshalve gebiedt mij te melden, dat het mij ging om zo veel mogelijk ronden op Le Grenier te maken binnen dat tijdsbestek. Tevens had ik de banden nog niet bewerkt met lampolie. Ik verwacht komende week nog wel een melding in de top tien te kunnen maken.

3 opmerkingen:

  1. Die spiegels zitten er bij mij nog wel aan!:D Ik ben met je eens dat het niet de snelste auto is, maar het is wel een heel lekker karretje om je rondjes mee te draaien. Hij moet net zo snel kunnen zijn als een Porsche 956 of 962...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je dat prachtige gebouw in elkaar gezet? Fotooooooo!

    BeantwoordenVerwijderen