donderdag 9 augustus 2007

Oostelijk geweld op WJ's track

Eén uitnodiging van MJ om op zijn 19 meter Fleischmann circuit te mogen racen, is voor mij voldoende reden om de gereedschapskoffer tot de nok toe vol te proppen met slotcars en af te reizen naar WJ's track. Ook HenkG en Gerard uit Delden waren van de partij om hun verzameling de sporen op MJ's circuit te kunnen geven en dat werd ook zeker gedaan. MJ heeft ook een impressie op Slotproject! gezet over deze zowel zeer gezellige, maar zeer zeker ook bijzonder competitieve avond.De door MJ onder handen genomen Porsche GT3 van Ninco - nu voorzien van iets meer lood en op de achteras vers Cartrix rubber (waarvoor nogmaals mijn dank) - werd door Gerard subtiel de muur in gejaagd, samen met (lees: door) zijn Mosler. Zoals ik al aangaf, het was erg gezellig, maar wel gecombineerd met een harde strijd op de baan, waarbij schade aan de slotcar niet werd geschuwd.In de Le Mans startopstelling, de koningsklasse met de 'Group C': v.l.n.r. Porsche 962, Porsche 956, Porsche 956 KH en Lancia LC 2, alles van Slot It. De Jägermeister van MJ rijdt inderdaad erg mooi en absoluut voor mij een inspiratie voor de nog aan te schaffen Schiesser (ja, ik blijf echt bij mijn besluit).Al met al een zeer geslaagde avond, waar ronderecords werden gebroken en net zo hard (vooral door Gerard met zijn gaspedaal Megane) weer sneuvelden, waar Parma's oververhit raakten en velerlei soorten rubber compounds op het asfalt werden gelegd. De gebruikte slotcars kunnen wel weer een onderhoudsbeurt gebruiken en eventueel nog aanpassingen voor een (nog) betere wegligging.

9 opmerkingen:

  1. he ik mis die witte megane
    ps die gaat het volgende megane record verbreken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die volgt nog, wees gerust :-)hoewel ik die eigenlijk toch ook weer niet miste ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hou op over die witte Megane met dat "geheim".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er ook achter gekomen dat die siliconenbanden van je Mercedes wel de grip van de baan rijden. Zoveel rubber kan er niet hebben gelegen, dus ik snap er ook niet veel van. Met een goede honderd ronden met de Porsche was de grip wel weer terug, geen probleem dus. Het bewijst wel dat Cartrix geen siliconenbanden zijn :)
    Het was gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet mezelf corrigeren wat betreft mijn vorige post. Na het nodige experimenteren moet ik helaas de conclusie trekken dat Cartrix de grip voor andere banden wegveegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik dacht ook al waar moet die rubber dan blijfen want als ik de banden schoon maak zit er nagenoeg geen rubber op
    dus weer voor niks nieuwe banden gekocht vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ai, dus die Cartrix kan ik weer van de McKenna GT3 halen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. MJ, klopt! Ook Cartrix gumt, net als siliconen, Ortmanns en ook de Sloter bandjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is geen ramp, de grip is na 50 rondjes wel weer terug hoor! Het is maar net wat je zelf wil, als je alle auto's op Cartrix zet heb je nergens last van natuurlijk, maar ik ga overschakelen op P3.

    BeantwoordenVerwijderen