dinsdag 10 mei 2011

Laatste race Speedtrack Ambachtstraat

Zondag 8 mei was - in ieder geval voor mij - de laatste race bij Speedtrack op de huidige locatie aan de Ambachtstraat. De eerste GroupC-32 race van 2011 voor deze regio zou worden gehouden en om een kans te maken te kwalificeren voor de finale ergens in november, reisden HenkG en ondergetekende samen af naar Kampen.Voor het nageslacht is het circuit nog eens goed en in volle omvang vastgelegd, want eenmaal afgebroken blijft alleen de herinnering. Overigens zijn deze voor mij vanaf mijn eerste race bij Speedtrack erg positief, hoewel ik wel altijd erg moest wennen aan de relatief gladde baan.Zoals ook op het blog van HenkG te lezen, waren we iets te enthousiast (lees: veel te vroeg) richting Speedtrack gereden, dus was nog even tijd de camera uit te proberen op objecten in de nabije omgeving.Het deelnemersveld was vanwege de - per vergissing - op moederdag geplande race wat magertjes, maar wel vertegenwoordigd uit alle windstreken van de GroupC-32 regio. Tussen de Slot It GroupC slotcars zaten geen enkele doublures en met veel Porsches werd het ook nog een bijzonder mooie startgrid.Tijdens de training werd gereden met siliconen banden en daarbij was het al lastig de juiste afstelling van zowel auto als regelaar te vinden. Met een goede gewichtsverdeling van het lood over het chassis, een zwart kroonwiel en weinig aggressie op de regelaar kon de Liqui Moly gecontroleerd over de gladde baan hoopvolle tijden noteren. JW en ik reden nagenoeg dezelfde getallen op hetzelfde slot.Een slimmigheid werd voor de race door Roel en Sebas aangebracht en zoals op onderstaande foto van na de wedstrijd is te zien, heeft het tape goed haar werk gedaan.Tijdens de keuring werden de slotcars van Slot Angels siliconen voorzien en dat was goed te merken aan de rondetijden. In de kwalificatie waren de rijders in sommige gevallen bijna een seconde langzamer dan tijdens de training. Gelukkig werd de grip langzamerhand gedurende de eerste race wel beter.JW en HenkG draaiden mooi constant hun rondjes en van deslotten was bijna geen sprake. André wist jammergenoeg zijn Warsteiner Porsche wederom niet tot de topprestatie van weleer te krijgen.Met Hans had ik mooie gevechten in de eerste race en het leek af en toe wel of een touwtje tussen onze slotcars was bevestigd. Roel wist me met zijn Lancia in de tweede race te passeren, want vooral in baan twee waren zijn rondetijden structureel lager.In de finale race werd het voor de Liqui Moly Porsche een 'Van Altena'-sandwich en het moge duidelijk zijn, dat ik voor hen geen partij was. Op de een of andere manier wist ik het ook nog voor elkaar te krijgen bij elke nieuwe stint in de eerste ronde te deslotten. Sebas en Rob eindigden verdiend resp. één en twee. Een vierde plaats overall werd derhalve mijn eindpositie, maar in het thuisrijdersklassement heb ik wel goede zaken kunnen doen om me te kwalificeren voor de GroupC-32 finale.Het was mijn laatste race bij Speedtrack aan de Ambachtstraat. Ik wens Roel, Hans en alle andere clubleden veel wijsheid en geluk bij het vinden van een nieuwe locatie.

1 opmerking:

  1. Mooi verslag man!
    Alsof ik er zelf bij was..maar dat was ik ook!
    Wat kan jij toch super auto's bouwen, petje af.
    Ik hoop dit weekend de meeste hier beschreven personen in Almere te mogen begroeten!

    JW

    BeantwoordenVerwijderen