donderdag 3 juni 2010

Stevig testwerk op TwentTrack

De uitnodiging van HenkG om me met de Slot It GroupC-32 Porsches voor te kunnen bereiden op een houten circuit, greep ik uiteraard met beide handen aan.De Repsol Porsche vertoonde na twee stints van vijf minuten een serieuze en ter plekke niet op te lossen storing, dus die gaat voor het toernooi nog onder de loep genomen worden. De 956KH Liqui Moly daarentegen - overigens ook met P6 schoeisel - ging als de brandweer.De grijze #10 Porsche reageerde lekker op het gas, niet te bruut maar wel met pit. Ook over de wegligging - de plaatsing van lood - was ik erg tevreden. Een 5.519 werd de snelste rondetijd voor de 956KH. De kans is daardoor erg groot, dat ik met deze slotcar aan de start ga verschijnen bij Slipstream.De 'Oh die' Porsche 962c Hydro met verend motormount en Shark25 motor moest natuurlijk ook uitgeprobeerd worden op het hout van TwentTrack. Hoewel deze slotcar erg lekker rijdt en rolt, is de Hydro voor dit circuit duidelijk overgemotoriseerd.Ondanks alle gerace èn gepraat, reed Henk toch maar zo een aantal van zijn persoonlijke records stuk. Met Henk's topauto - de Spirit Dallara Sport - kon ondergetekende nog een 5.399 op de teller krijgen, dus ook een aantekening op het bord waard, maar een Avantslot Kremer Porsche K8 STP is in bestelling om de Dallara in de toekomst van de troon te gaan stoten.De Slot It Porsche 956c New Man met zwarte endbell in een offset sidewinder motormount rijdt op het houten circuit ook fantastisch. Toch wel spijtig dat de geel/zwarte #7 in deze configuratie niet mee mag doen met de GroupC-32.Henk had sinds de laatste keer weer veel aan de scenery gedaan, waarbij de mooie eigengebouwde TwentTrack-brug het prominentst aanwezig was. Het aantal maal dat ik deze avond onder de brug ben gereden heb ik niet kunnen tellen, maar het was vaak. Ik zie het dan ook als een mooie generale voor de GroupC-32 wedstrijd bij Slipstream.

4 opmerkingen:

  1. mooi verslag weer
    ik durfde henk niet te vragen mag ik die dalara eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad mooi verslag, met bijzondere foto's. De journalistiek kwaliteit stijgt!

    @Gerard. Jou die Dallara in handen geven? Ja, ik ben gek zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd fijn om het nodige testwerk te verrichten, al enig idee wanneer de avantslot porsche uitkomt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat zondag een heet dagje worden....
    Veel succes en maak er wat moois van.

    BeantwoordenVerwijderen