zaterdag 26 juni 2010

WitGoed

Soms komt een occassion voorbij, die te mooi is om te laten staan. De oplettende lezer zal zijn opgevallen, dat het aantal nieuwkomers op Circuitpark Le Grenier ten opzichte van voorgaande jaren behoorlijk is geslonken. Toch kruipt het bloed soms waar het niet gaan kan.Via het slotforum kon ik de hand leggen op een fraaie Fly Racing Porsche 911. De slotcar oogt nog altijd redelijk maagdelijk wit, maar onderhuids is wel het nodige aangepast.De af fabriek Fly Racing 911 kan volgens Slotcarillustrated nog wel de nodige fine-tuning gebruiken. Deze witte Racing 911 heeft dit allemaal al ondergaan. Inline is een Ninco NC-5 krachtbron ingebouwd, de slotcar is voorzien van Slot It assen, MB-slot velgen en insert, heeft een gefixeerde vooras en is voorzien van een blauw Slot It Z26 kroonwiel.Het verende motormount is vastgezet en vóór de vooras, bijna op het schoentje, ligt al het lood verzameld. Hoewel de carrosserie slechts 19 gram weegt, geeft de weegschaal voor de gehele slotcar 96 gram aan. Dit lijkt me wat veel van het goede, maar testwerk zal dat uit moeten wijzen. Het lexan interieur gaat uiteraard nog wel met diverse kleuren bewerkt worden.De carrosserie laat ik waarschijnlijk in de witte kleur. Wit is tegenwoordig bij sportwagens weer helemaal in en het staat de 911 erg goed, hoewel natuurlijk altijd nog een andere kap op het chassis kan worden geschroefd. Misschien een leuke Porsche voor de Classic Cup ?

5 opmerkingen:

  1. Mooi hoor. Foto's zien er ook goed uit. Ik denk dat Fly op de goede weg is met haar Racing lijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit. Past ook wel in mijn collectie!
    Eerst maar eens mijn baan afmaken, want het schiet niet op op dit moment.:(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dennis

    Was ik ff vergeten. Was nl niet ingelogd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @FF: Die Fly racing lijn geeft veel mogelijkheden tot verbeteren een aanpassen aan persoonlijke voorkeur, dus ben ik zeker met je eens.
    @Dennis: Na je eerste bericht had ik dat vermoeden al ;-) Was je baan al af geweest, dan hadden dat vast al op je blog kunnen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja nog ff wachten, maar het komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen