donderdag 12 november 2009

Nou Moe ?

Omdat ik twee carrosseriën van lak wilde voorzien, heb ik mijn 'spuitcabine' weer opgebouwd. De Tamiya verf werd handwarm gemaakt en na het grondig schudden van het busje en het vetvrij maken van de kappen kon de klus beginnen.Bij de kap van de Ninco Porsche ging ik door mijn ongeduld de fout in. Drie dunne lagen zijn nu eenmaal beter dan één dikke. Na die eerste laag kon ik meteen ophouden en mag het gehele oppervlak opnieuw geschuurd gaan worden.Om toch wat vaart in de verschillende projecten te houden, heb ik daags erna de Slot It 956KH van kleur voorzien. Uiteraard zorgde ik ditmaal wel voor drie dunne lagen. Ondanks het vetvrij maken van de kap ontstonden vreemde plekken op de achterkant waar de verf kennelijk niet wilde hechten.Ook deze kap kan dus terug naar de schuurafdeling. Of de 956KH nogmaals in wit wordt gespoten is overigens nog maar de vraag. De algehele dekking van de lak vond ik erg tegenvallen. De Ninco Porsche behoudt wèl als hoofdkleur deze 'Metallic Green' ..... als voldoende verf over is tenminste.

8 opmerkingen:

  1. Zonde, dat is nou echte pech!
    Ik heb dat ook een keer gehad, de lol van het zelf spuiten ging er bij mij snel vanaf.
    En toch overweeg ik om ooit weer eens een whitekit te kopen.

    Was de verf niet te oud?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt balen zoiets. Heb dit ook een keer gehad en dat is erg frustrerend. Inmiddels gebruik ik airbrush op waterbasis. Als je een laag dan aangebracht hebt en je vind hem niet netjes genoeg kun je de wagen onder de kraan afspoelen en de laag opnieuw aanbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gedoe altijd met verf, het is een stiel apart.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb de tip gekregen van iemand die de kappen eerstschuurd met een schuursponsje met water en afwasmiddel (warm)
    bij mij zijn beide kappen goed gelukt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar als het straks dan toch gelukt is, en de lak zit er mooi op, dan heb je nog meer eer van je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou moe? Het gaat je geheid een keer lukken....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De gevreesde "visogen"

    Heb je toevallig met cockpitspray, of een andere siliconenspray bezig geweest op de plaats waar je verft?
    Of iets siliconen ding gebruikt om de lagers/tandwielen te smeren, of mss zelfs de piepende deur van de kamer?
    Mijn baas v/d carroseriezaak, waar ik 5 jaar mocht gaan werken, was als de dood voor zulkse toestanden.

    BeantwoordenVerwijderen