maandag 15 september 2008

Het Koopje

Niet dat ik hier per sé een artikel aan wilde wijden, maar gezien de vragen toch maar een kleine uiteenzetting van het koopje bij Hobbytime.Gezien mijn collectie Porsches, is deze Opel Vectra GTS OPC nogal een vreemdganger, ook nog eens omdat DTM niets met Le Mans te maken heeft. Mijn interesse gaat namelijk uit naar laatstgenoemde, maar dat moge inmiddels duidelijk zijn. Ik had deze blauwe Opel al wel eens bewonderd op Arnaud's blog, maar daar bleef het op dat moment bij.De Opel wordt gepresenteerd in de luxe blauwe Scalextric (Sport)doos. Voor de zekerheid heb ik alle draaiende onderdelen nog even gesmeerd voor in gebruik name, hoewel dit bij Scalextric 'out of the box' niet direct noodzakelijk is. Het verwijderen van de kap was nog best listig, deze blijft namelijk haken achter de uitlaatpijpen vóór de achterwielen. Het pinion is nog iets naar buiten gedrukt, om de speling op de achteras te minimaliseren. De Vectra heeft zeer fraaie verlichting vóór en achter. Typisch Scalextric, die daarmee vooral de thuisracer verwend.Vóór de sidewinder Mubachi is een staafmagneet bevestigd, die ook nog naar de uitsparing vlak achter de voorwielen geplaatst kan worden. Op het Scalextric Classic deel kleeft de Vectra op de weg en in de met Scalextric Sport uitgevoerde hairpin, kan de Opel zelfs driftend door de bocht worden gejaagd. Waarschijnlijk is de sterke magneet de oorzaak dat de Opel aanzienlijk langzamer is dan een gemiddelde Porsche GT3R, daar ga ik zeker nog even naar kijken.Oh ja, voor deze OPC Vectra in de limited Sport uitvoering was ik € 15,- kwijt. Geen geld, al zeg ik het zelf.

4 opmerkingen:

  1. Neem hem een keer mee, ik heb ook zoiets (AMG) staan. Gewoon een keer met magneet voor de lol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie wagen! Wesley weet met een vergelijkbare auto (Ferrari 430) van Scalextric heel leuk rondjes te rijden. Met magneet.

    Kwetsbaar bij deze auto is de achterspoiler in combinatie met de achterlichten. Blijft er na een aantal crashes iedere keer afvallen.

    Maar moeten wel stevige crashes zijn, wat met die magneet niet zo'n opgave is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie opel hé, dat met die uitlaten kwam ik bijna te laat achter toen.

    met de snelheid zit hem in de magneet denk ik want op de houtenbaan was hij net zo snel als de rest.

    maar met magneet op mijn scalextric minder snel maar de craches liegen er niet om, weg spiegels.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze auto's vallen in de klasse van "De Bunker" in slotracewereld ook wel raclub het magneetje genoemd. Zeer geschikt voor de thuisbaan en voor mensen die niet bang zijn om harde klappers te maken.
    Dit model ziet er nog erg mooi uit maar als je er mee rijd met deze magneetkracht zal dat niet lang meer zo zijn.

    BeantwoordenVerwijderen