vrijdag 11 april 2008
Races door de tijd
Deze week had ik weer het genoegen op TwentTrack de inboedel van mijn slotracekoffer uit te proberen. Zo langzamerhand kunnen steeds meer gelijkwaardige strijders van beide partijen de degens kruisen op een op dat moment aanwezig circuit.HenkG heeft zijn TwentTrack voorzien van de Stop & Go box en twee regelbare trafo's. Het onderscheid ten opzichte van de standaard Scalextric Sport transformator is goed merkbaar. De slotcars kunnen veel gecontroleerder over het circuit worden gestuurd èn dat gedurende de gehele heat. Vooral dat laatste maakt een wezenlijk verschil. Slot It slotcars en tuning materialen voerden behoorlijk de boventoon op de baan deze avond.De Porsches 956C Rothmans en 962C Blaupunkt beten de spits af op TwentTrack. De Stop & Go box geeft een extra leuke dimensie aan de races. Tenzij je uiteraard ligt te pitten, is het mogelijk gelijktijdig volgas te starten en is de tijd voorbij, dan kunnen na het automatisch afschakelen de baanstukken geteld worden tot het punt waar de slotcar gestrand is.De volgende race zou gaan tussen wederom Group C klassiekers, ditmaal uit 1984, de Lancia's LC 2 Martini Racing en de BP Malardeau. Het verzande echter in een kennisoverdacht van fotografie, waardoor ik in staat ben in een nieuwe richting te experimenteren. Een eye-opener wordt volgens mij zoiets ook wel genoemd.De MRRC Toyota GT1 van HenkG is een absolute beul. Zonder magneet rijdt dit rode monster alles en iedereen zoek en ogenschijnlijk met links. De Porsche 962C Hydro was af en toe in staat de Toyota voor te blijven, echter met zo'n taartschep is dat slechts een paar bochten mogelijk.De Porsche boxster slotcars van Scalextric gaven weer een geheel ander soort strijd weer en deze was behoorlijk pittig. Uiteindelijk bleken de snelste rondetijden slechts vijf honderdste uit elkaar te liggen. 'Laagvliegen' is een bekende uitdrukking, echter bij de boxster werd ook regelmatig hooggevlogen. Geen slecht idee van Scalextric om 'Super Resistant Cars' te produceren.De beroemde en beruchte GT5 klasse kon natuurlijk niet uitblijven en dit monde uit in een gevecht tussen de Ninco Ascari en de Porsche 997 GT3RS. De coureur van de Ascari kende het vernieuwde TwentTrack circuit aanzienlijk beter, hetgeen ook tot uitdrukking kwam in het uiteindelijk afgelegde aantal ronden. Voor de liefhebbers is een dubbeltest te vinden over deze Ninco's op Racebaan.com. Het was wederom een gezellige en tevens leerzame avond !
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Strak stuk tekst met strakke foto's. Weer een prima race-, praat- een fotografeer avond. Met- en zonder magneet....
BeantwoordenVerwijderen