maandag 7 april 2008

Brun ... Brun ..., Brun ... Brun ...

De nieuwste Slot It telg uit mijn collectie is wederom een Porsche en alweer de vierde uit de stal van Walter Brun. Het is de fraaie Slot It Porsche 962C Repsol #17.De Porsche 962 is de opvolger van de befaamde 956. Oorspronkelijk was de 962 de Amerikaanse versie die voldeed aan de veiligheidseisen van de IMSA, die stelden dat de voeten van de rijder achter de vooras waren geplaatst. Toen de FIA dezelfde eisen ging stellen aan veiligheid, werd de 962 ook in Europa geïntroduceerd. De verkoper op het Slotforum van deze #17 Repsol beloofde een ongebruikte Porsche slotcar. Gedemonteerd trof ik inderdaad de binnenkant van de carrosserie alsmede het chassis in tadeloze staat aan. Geen enkele vorm van slijtage was te ontdekken aan de bandjes noch de slepers en op de achteras en het pinion zat zelfs nog resten fabrieksvet. Een hagelnieuwe tweedehands kan ik deze 962C gerust noemen. Dit is een typisch voorbeeld van een kans die ik nu eenmaal moest benutten.
De decals en de vier kleuren lak op de Brun Motorsport Porsche, door Slot It aangebracht, zijn weer fenomenaal qua detaillering. Een paar kleine technische verbeteringen zijn nog wel nodig voordat de 962C de baan op kan. Zo zullen de achterwielen iets verder naar buiten worden geplaatst en beter gecentreerd onder de carrosserie bevestigd worden dan nu het geval is. De bedrading richting de sleper behoeft ook nog aandacht, de sleper heeft te weinig draaivrijheid. Op het motormount zit inline de bekende witte Slot It motor bevestigd met tussen de motor en de achteras het magneetje. Net als de Kurz Heck varianten Jägermeister en Schiesser, zal ook de Repsol in deze originele staat blijven.Mijn collectie Slot It Le Mans Group C begint zo langzamerhand behoorlijke proporties aan te nemen en dan is op de foto slechts de verzameling slotcars te zien, die daadwerkelijk kilometers draaien voornamelijk op het asfalt van Circuitpark Le Grenier.

8 opmerkingen:

  1. Ik mis de bontempi in het rijtje........ Heb er nog wel een staan voor je ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handelaartje hoor die Willem. Heeft-ie als bijnaam "stille Willem".... Kan ik niet volgen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie verzameling...ben een beetje jaloers.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alleen jammer dat het allemaal Porsches zijn?

    Ik vind het een mooie verzameling! Jammer dat Slot it niet zoveel Ferrari's maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Willem S: De Bontempi zit icognito onder de New Man Porsche.
    @Frank103: Volgens mij moet je je bril even schoonmaken en nog eens kijken naar de verzameling en zie daar: ook een Lancia en een Sauber Mercedes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fraaie aankoop, ik aas er ook op (en op nog een paar). Ontzettend leuk om te verzamelen "very collectable" serie slotcars !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie collectie, maar met zoveel le mans spul hoort het BURN niet BURNing(rubber) te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. kom je nog wel aan racen toe met aldat gezoek op marktplaats en ebay ??
    top 10 blijft hetzelfde

    BeantwoordenVerwijderen