Dolblij zijn wij met de geboorte van onze zoon Ruben, die vanochtend donderdag 31 mei om 5:49 AM uur het levenslicht zag.
Maar kleine Ruben zag al meer en jullie merken het, Pappie heeft de kleine knul nu al beïnvloed met Porsche Sally Carrera. Dat komt nooit meer goed! :-)
donderdag 31 mei 2007
woensdag 23 mei 2007
The Green-Body-Screw Series
Tijdens mijn oneindige prutwerk met de GT3R varianten, heb ik de 'Green-Body-Screw Series' opgericht. Het principe is eigenlijk simpel: kijk onder de slotcar en je weet door de groene schroefjes dat het een getunede versie is. Scalextric heeft inmiddels veel mogelijkheden geschapen om met een slotcar te prutten, dus die kans grijp ik dan ook aan.
Leuk om zo'n collectie 911 GT3R compleet te hebben, maar ik wil natuurlijk ook een beetje kunnen scheuren met die Porsches. De snelheden van de Duitse Autobahnen liggen nu ook weer onder vuur, dus wil ik nog sneller kunnen op schaal 1/32. De standaard Scalextric Porsches zijn voorzien van de sidewinder Mabuchi-S, 18,000 rpm. Een aantal lekker lopende varianten heb ik intact gelaten zoals de Freisinger en de NY Yankees, maar ook zijn een aantal onder handen genomen.
In de 'DeWALT' heb ik de oranje Sp motor 25K rpm ingebouwd, deze heeft inmiddels op de proefbank al een minuutje of 20 gedraaid. Die kan meteen aan de bak de eerste de beste keer op Twenttrack, maak je borst maar nat HenkG.
De groene 'New Century #66' heb ik voorzien van de gele Sp motor 20K rpm bekend van de Super-tuned startset met tevens op de achteras 'High grip silicon rubber compound tyres'. Opvallend vind ik dat deze banden breder zijn dan de standaard achterbandjes van Scalextric terwijl dit toch echt hetzelfde merk is. Ook deze motor is al voldoende ingedraaid, ik ben alleen erg benieuwd naar het rijgedrag.Op Ebay heb ik pasgeleden voor weinig een gebruikte 'Porsche Collector Centre 2001' op de kop getikt. Bij aankomst bleek de motor de geest te hebben gegeven en bij reclamatie kreeg ik netjes een hagelnieuwe Mabuchi toegestuurd (thanks Gary). Nu had ik in 2006 al eens ideeën om een GT3R te tunen. In de US zag ik indertijd op dezelfde veilingsite een auction voor een 24K rpm motor en heb die toen met Slot It gear over laten komen.Ook hier was iets soldeerwerk nodig en ondanks een paar brandblaren op de vingers, ziet het er weer strak uit onder de kap. De standaard achterbanden zijn flink opgeschuurd en zal ik binnenkort nog met lampenolie bewerken (tip van HenkG en MJ).
Nu nog de vraag: 'Waar zal ik die lichtblauwe Sp motor 30K rpm inbouwen?' Daar kom ik later op terug, net als de resultaten van het rijgedrag van al dit gehobby.
vrijdag 18 mei 2007
Fly Porsche 917 K 24 h. Le Mans 1970
Ik heb lang getwijfeld of ik deze Fly collectors item zou aanschaffen. Aan de ene kant staat me de marketing filosofie van Fly tegen, waarin continu limited editions tegen exorbitante bedragen vermarkt worden. Uiteindelijk heb ik op Ebay toch tegen een acceptabel bedrag (daar is overigens niet iedereen het mee eens) de Porsche 917K Steve McQueen #20 aangeschaft. Voor het rijden hoefde ik het niet te doen, ik heb al bijzondere ervaringen met de Porsche 917K Gesipa, de Watkins Glen en de Österreichring 1970. Uiteindelijke doorslag is mijn bewondering voor de 917K en de combinatie met mijn favoriete film "Le Mans" van Steve McQueen.
Hoewel het een 'tweedehandsje' is, zit de originele 'sleeve' nog om de doos. Een kleine reparatie van het karton bleek wel op zijn plaats, maar dat was ook het enige. De detaillering van de Porsche is fraai en de vormgeving heel mooi. Het lichtblauw komt me wat zacht over, zeker als ik de 917K met de Scalextric GT40 #6 vergelijk. Het is goed te zien dat de vorige eigenaar deze Porsche ook als museumstuk in huis had, de staat van de slotcar is tadeloos.
Het is puur op basis van emotie, dat de keuze is gemaakt om deze Porsche 917 K 24 h. Le Mans 1970 in mijn verzameling op te nemen. Nu deze #20 tussen de overige 'show' slotcars staat, is het wel duidelijk een aanwinst voor de collectie. Was er ook niet zo'n serie van drie Fly Gulf Porsches in de handel?
donderdag 17 mei 2007
Doorgeslagen?
Mijn vriendin vraagt zich (misschien wel terecht) af of ik nu doorgeslagen ben of dat ik het echt heel mooi vind. Natuurlijk valt over smaak te twisten, laten we dat voorop stellen, maar uiteindelijk vind ik het gewoon heel erg lekker.
donderdag 10 mei 2007
De GT3R Collectie in beeld
Het heeft even geduurd, maar nu heb ik de gehele Scalextric GT3R collectie in één album weten te plaatsen. Uiteindelijk heeft deze klus me toch nog drie avonden van de straat gehouden, alhoewel ik het wel erg plesant werk vond. Toch wel even schrikken als je al je slotcars de revu ziet passeren (ik heb namelijk meteen alle overige slotcars op de gevoelige digitale plaat vastgelegd, die staan in het andere album).
Alle startset typen zijn aanwezig, inclusief varianten die niet los verkrijgbaar zijn geweest. Laatstgenoemden zijn de witte Tengtools en de Luc Alphand #72, maar ook de uitgeklede White Lightning en de zwarte Seikel Motorsport versies staan erbij. Daarna volgen alle los verkrijgbare GT3R varianten. Ik heb zelf ook nog een paar CreaBea's, mogelijk dat deze later nog aan het einde van het album volgen, na het bouwpakket. De links voor de fotoalbums staan aan de zijkant van mijn weblog.
Labels:
Fotografie,
Scalextric Porsche 996 GT3R,
Slotracen
zaterdag 5 mei 2007
Jet Alliance #99
De nieuwste uit de serie en mijn collectie is weer helemaal compleet. Vandaag kwam uit Duitsland deze hagelnieuwe 'C2786 - Porsche 911 GT3R Jet Alliance No99' binnen. Het is nummer 35 uit deze Scalextric serie. Vanaf de 'Gruppe M' uitvoering is de techniek enigszins op de schop gegaan. De Scalextric GT3R heeft vanaf dat moment verlichting vóór en achter, is de ronde magneet vervangen door een versie met formaat 2,5x1cm (verstelbaar), heeft de Porsche een doorlopende vooras, zit de carrosserie met drie schroeven vast aan de bodemplaat en heeft de slotcar de nieuwe ronde sleper. De verlichting is mooi helder, zelfs bij een 9-Volts batterij. Dat belooft nog wat op de baan.
Ik moet toegeven, wit geniet niet mijn voorkeur, maar Scalextric heeft de slotcar wel weer van een fraaie sponsoring voorzien. De kwaliteit van de opdruk is wederom erg goed en dit maakt ook deze Porsche weer de moeite waard.
dinsdag 1 mei 2007
Rinspeed LeMans 600
Zeer interessante toevalstreffer van vanavond en erg plesant om te zien en te lezen:
Rinspeed stuurt regelmatig aparte creaties de weg op, maar gelukkig hebben ze de realiteit niet helemaal uit het oog verloren. Het bewijs: de LeMans 600, een opgevoerde Porsche 911 Turbo.
De Zwitsers laten het uiterlijk van de 911 Turbo niet ongemoeid, maar de aanpassingen hebben daadwerkelijk een functie. Zo zorgt de speciaal ontworpen voorspoiler voor meer neerwaartse druk. Voor de zijkant van de auto heeft Rinspeed nieuwe sideskirts ontwikkeld, die aansluiten bij het uiterlijk van de Turbo. Ook op de achterwielen is de neerwaartse druk verbeterd dankzij een Le Mans achterspoiler.De naam van de Porsche van Rinspeed geeft al een beetje weg dat het bedrijf ook de motor heeft aangepakt. De 3,6-liter turbomotor levert nu, u raadt het al, 600 pk en het maximum koppel is gestegen naar 800 Nm. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost de Zwitserse super-Porsche 3,3 seconden en de topsnelheid is 343 kilometer per uur.Om al dit geweld te beteugelen zijn ook de remmen aangepast. Tot slot heeft Rinspeed nieuwe wielen gemonteerd met een diameter van 20 inch. De prijs van al dit fraais is nog niet bekend.
Rinspeed stuurt regelmatig aparte creaties de weg op, maar gelukkig hebben ze de realiteit niet helemaal uit het oog verloren. Het bewijs: de LeMans 600, een opgevoerde Porsche 911 Turbo.
De Zwitsers laten het uiterlijk van de 911 Turbo niet ongemoeid, maar de aanpassingen hebben daadwerkelijk een functie. Zo zorgt de speciaal ontworpen voorspoiler voor meer neerwaartse druk. Voor de zijkant van de auto heeft Rinspeed nieuwe sideskirts ontwikkeld, die aansluiten bij het uiterlijk van de Turbo. Ook op de achterwielen is de neerwaartse druk verbeterd dankzij een Le Mans achterspoiler.De naam van de Porsche van Rinspeed geeft al een beetje weg dat het bedrijf ook de motor heeft aangepakt. De 3,6-liter turbomotor levert nu, u raadt het al, 600 pk en het maximum koppel is gestegen naar 800 Nm. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost de Zwitserse super-Porsche 3,3 seconden en de topsnelheid is 343 kilometer per uur.Om al dit geweld te beteugelen zijn ook de remmen aangepast. Tot slot heeft Rinspeed nieuwe wielen gemonteerd met een diameter van 20 inch. De prijs van al dit fraais is nog niet bekend.
Bron: Autoweek.nl
Zwitserse kracht: Rinspeed LeMans 600
Zwitserse kracht: Rinspeed LeMans 600
1 mei 2007 · Tekst Alexander Inia
Abonneren op:
Posts (Atom)