Hoewel het een 'tweedehandsje' is, zit de originele 'sleeve' nog om de doos. Een kleine reparatie van het karton bleek wel op zijn plaats, maar dat was ook het enige. De detaillering van de Porsche is fraai en de vormgeving heel mooi. Het lichtblauw komt me wat zacht over, zeker als ik de 917K met de Scalextric GT40 #6 vergelijk. Het is goed te zien dat de vorige eigenaar deze Porsche ook als museumstuk in huis had, de staat van de slotcar is tadeloos.
Het is puur op basis van emotie, dat de keuze is gemaakt om deze Porsche 917 K 24 h. Le Mans 1970 in mijn verzameling op te nemen. Nu deze #20 tussen de overige 'show' slotcars staat, is het wel duidelijk een aanwinst voor de collectie. Was er ook niet zo'n serie van drie Fly Gulf Porsches in de handel?
Het is nu vast niet de bedoeling om zo snel mogelijk de verf van het dak te racen?
BeantwoordenVerwijderenWat een mooie wagen zeg! Volgens mij heeft Fly de Gulf uitvoeringen wel vaker wat lichter blauw. Mijn Fly Ford Gt40 heeft ook een lichtere tint als de Scalextric. Geen idee trouwens welke het meest waarheids getrouw is.
BeantwoordenVerwijderen"puur op basis van emotie".
BeantwoordenVerwijderenJuist, ja, en daarom moet het dus ook, want we moeten ons verstand al genoeg gebruiken. Of om met Frank103 te spreken: dit is nu duidelijk een voorbeeld van "een noodzakelijke uitgave"
Gulf 917
BeantwoordenVerwijderen@frank103: weinig kans dat deze op z'n dak belandt.
BeantwoordenVerwijderen@firefighter: toch interessant te onderzoeken, het heeft dus puur met de slotrace fabrikanten te maken.
@henkg: die 'noodzakelijke uitgaves' komen bij mij zo af en toe in series binnen, later daarover meer (vandaag Slot It 962).
@steffer: wat is die Gulf 917 vreselijk mooi en goed om de blauwe kleur eens goed te bestuderen. Fly zit daar nog helemaal niet zo ver naast.