zaterdag 5 mei 2007

Jet Alliance #99

De nieuwste uit de serie en mijn collectie is weer helemaal compleet. Vandaag kwam uit Duitsland deze hagelnieuwe 'C2786 - Porsche 911 GT3R Jet Alliance No99' binnen. Het is nummer 35 uit deze Scalextric serie. Vanaf de 'Gruppe M' uitvoering is de techniek enigszins op de schop gegaan. De Scalextric GT3R heeft vanaf dat moment verlichting vóór en achter, is de ronde magneet vervangen door een versie met formaat 2,5x1cm (verstelbaar), heeft de Porsche een doorlopende vooras, zit de carrosserie met drie schroeven vast aan de bodemplaat en heeft de slotcar de nieuwe ronde sleper. De verlichting is mooi helder, zelfs bij een 9-Volts batterij. Dat belooft nog wat op de baan.

Ik moet toegeven, wit geniet niet mijn voorkeur, maar Scalextric heeft de slotcar wel weer van een fraaie sponsoring voorzien. De kwaliteit van de opdruk is wederom erg goed en dit maakt ook deze Porsche weer de moeite waard.

6 opmerkingen:

  1. Zeer mooie wagen , leuk gepresenteert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar hoeveel verschil zit er tussen nummer 1 en nummer 35? Alleen verlichting en magneet of veel meer? Het lijkt me dat je dan de eerdere modellen niet meer gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Slotracerfaab: dank je, binnenkort komt de Fly Steve McQueen Porsche 917K aan de beurt (lang leve Ebay)

    @Frank103: Een wereld van verschil ;-) Ik zal proberen, dat fotoalbum binnenkort op te tuigen, dan zie je het verschil wel. Alle soorten kleuren komen voorbij, verschillende achterspoilers, vier soorten velgen en vele manieren van sponsoring.
    En je hebt gelijk, ik gebruik van elke type minimaal eentje alléén voor de show :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat spaar je precies? Alle merken, alle types, alle uitgekomen modellen of specifiek iets binnen de Porsche range.......?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alle Scalextric Porsche 911 GT3R varianten. Ik ben een album aan ze momenteel aan het documenteren en hoop het album binnen een week klaar te hebben. De link staat wel op mijn weblog: http://www.mijnalbum.nl/Album=ZN3TUBLO

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik was benieuwd of je ze al allemaal had, maar volgens mij is dat ook zo! Top!

    BeantwoordenVerwijderen