woensdag 18 april 2007

Porsche's van Harry maar ook meer

Met 'Porsche's van Harry' zou ik uiteraard suggeren meerdere van deze fraaie exemplaren te bezitten. Ja en Nee kan ik mededelen. Schaal 1:1 is het helaas (nog) nee, maar gelukkig is schaal 1:32 redelijk betaalbaar om een collectie aan te leggen en daar is het antwoord Ja.


Waarom schaal 1:32? Dat is gemakkelijk uit te leggen, omdat dit beter rijdt op een Slotracebaan van Scalextric, Ninco, Fleischmann enzovoorts dan schaal 1:1. De drang op de collectie Scalextric Porsche GT3R begon nadat ik de startstet GT Supercup hartje zomer 2002 aanschafte.


De Porsches reden zoveel beter dan de blauwe GT1 en de twee F1 slotcars, dat de NY Yankees redelijk snel volgde. Inmiddels staat de teller van de collectie op 34 en ontbreekt geen enkele meer.

Nu ik dit schrijf bedenk ik me plotseling, dat de #99 Jet Alliance net uitgekomen is, dat wordt nog even ebayen komende weken.

5 opmerkingen:

  1. Jawel, ik zeg:"Het wordt tijd voor een uitgebreide line-up met die porches!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom bij de club. Ik verwacht wel minstens één Porsche per dag voorlopig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die line-up zit zeker in de planning en met deze collectie kan ik ruim een maand vooruit :-)

    @Henkg: ik heb al ideeën voor de fotografie van de slotcars, sta niet raar te kijken als je de 'studio' herkent met een 'checkerend flag' op de achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel goed!

    Ik zal de link vermelden (tenzij jij dat hachelijk vindt...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nog geen Porche, kan ik niet betalen. Maar wel een Volvo.
    Mag dat ook?
    Vraag 2. Vriendin? Wat vindt die daarvan? De Posch als vriendin?.

    BeantwoordenVerwijderen