vrijdag 20 april 2007

Collectie slotcars GT3R

Roepen dat ik een collectie compleet heb is één, laten zien is twee. Toch ben ik druk doende om alle varianten goed in beeld te brengen met de bijbehorende Scalextric productcode.

De kwaliteit van de foto's zullen dan in de richting gaan zoals deze AUTOart, die ik in Lelystad bij de SLN beurs in maart vrij onverwacht tegen het lijf liep. HenkG weet dat nog wel ;-) Hoewel ik nog geen slotracebaan ter beschikking heb (tijdelijk probleempje), is een 9V-batterij ook voldoende om de mooie heldere verlichting vóór alvast te bewonderen. Tevens heeft deze 911 GT3 RS achterverlichting. De lilliputter op de rijdersstoel komt net boven het stuur uit. Wel leuk te zien dat het jeugdige stel in de Porsche zonder helm rijdt, de uitstraling van deze witte racer geeft ook namelijk aan dat deze Porsche voor de openbare weg is.

Tips voor het mooi fotograferen van slotcars zijn overigens van harte welkom. HenkG heeft me al op ideeën gebracht met zijn ministudio van folie en een achtergrond van de 'checkered flag'. Het zal vermoedelijk in die richting gaan, maar ik sta altijd open voor suggesties.

8 opmerkingen:

  1. Veeeeeeeeeeeeel, en mooie displays ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GastheerG en Henk zouden je moeten kunnen voorzien van tips. Ik weet dat GastheerG (Gerard) ooit op racebaanweblog een hele verhandeling heeft gehouden.
    Tips: in de tuin fotograferen bij daglicht, een bouwlamp gebruiken (wel lekker warm) en inderdaad een neutrale achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das een behoorlijk uitgebreide collectie zeg! Wel een uitdaging om Porsche's te gaan verzamelen. Ik denk dat Porsche 1 van de meest gebruikte merken is bij slotracen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heey,, PH,, geweldig,promoot de (Scalextric) Porsche maar,, hij is het waard,,

    oja,, n.a.v ons contact, heb ik nu zelfs 2 complete Luc Alphand sets,,
    en ook nog in mint conditions !!

    nogmaals thanks voor je tips!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die tips krijg je van mij zeker bij onze volgende "meet".

    En laat je door Mr. 103 niks wijs maken met z'n bouwlamp. Hij zou niets liever zien dan een gesmolten Porsche model. Als je dan toch iets wilt veroorzaken, stel dan voor dat GastheerG iets met z'n laatste restant Fly's doet. Hij is immers net zo lekker creatief bezig......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tsssssss Henk, ik zeg niet dat hij zijn Porsches aan het decor moet smelten....
    Zelf heb ik eigenlijk alleen een aversie tegen BMW, en die is mede veroorzaakt door een bijzonder asociale buurman met BMW garage.
    Maar zelfs mijn aversie tegen BMW heeft me niet weerhouden een M1 van Fly te kopen, een bijzonder goede auto ook zonder magneet!
    En ik heb ook een Porsche 911 van Fly, zie het frank-103 wagenpark!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Anoniem Ray: you're welcome, succes met de Alpands en je Volvo ;-)

    @Frank103 en HenkG: misschien moet ik dan gewoon sneller fotograferen dan de bouwlamp z'n werk kan doen. Het lijkt me echter beter de fotografie buiten in het zonnetje te doen. Nadeel is natuurlijk wel dat die hele bende slotcars eerst naar buiten gesleept kan worden en daarna weer naar binnen. Eens kijken of we daar nog een fraaie logistieke oplossing voor kunnen bedenken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haast vergeten dit weblog te tsjekken! Ik ben benieuwd hoe zo'n AutoArt rijdt! Het schijnt dat die AutoArts garant staan voor veel rijplezier, maar niet voor toptijden...

    En de tuningmogelijkheden? Het chasis? En.. En... uhmmm...

    BeantwoordenVerwijderen