maandag 15 juni 2009

Zeg maar nee, voor je het weet heb je er twee ...

De verschillende liveries van de NSR Porsche 917K volgen elkaar nu langzaam op.De eerste regulier geproduceerde 917K van NSR is de 1.000km Monza 1970 uitvoering met als coureurs David Piper en Tony Adamovicz. Net als de Daytona Gulf, heb ik lange tijd geprobeerd het bestaan van dit exemplaar te ontkennen, totdat ik op eBay Duitsland een aanbieding ontdekte waar ik niet omheen kon.Bedenkingen heb ik bij deze aanschaf bepaald niet. Op internet is geen foto te vinden die de fraaie rode NSR ècht recht aandoet. Dat de NSR Porsche standaard uit de doos - magneet eruit en lood erin - potentie heeft, bleek wel tijdens de laatste Classic Cup bij Speedtrack in Kampen.Voorlopig blijft de David Piper Porsche in de standaard configuratie en kan deze ongetwijfeld nog wat stof doen opwaaien in klassementen als de Magnet Match top 15 op Circuitpark Le Grenier.

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi en weer eens iets anders dan de Gulf uitvoering. Persoonlijk vind ik deze als posche mooier maar voor de Classic niet erg handig met al die rooie Ferrari's en Alfa's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. NSR heeft alweer de volgende livery in de markt gezet.
    Een Sandeman.
    Ik twijfel nog over de aanschaf, want het kost toch maar even 60-65 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge wat een prachtige wagen, maar zoals BK al zegt, weer 65 euro...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blij dat ik nog niet aan de 917's toe ben...wat prijs betreft.
    Jammer wat schoonheid betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prijs?? Wat kost een Fly, met verbetering van Slot.it materiaal derin? Deze heeft alles zo standaard meegekregen.
    Ik heb hem vorige week ook maar meegenomen uit de plaatselijk shop.
    Aangezien ik met mijn limited dubbele gulfjes niet durf rijden, wou ik nog een enkele. Las ik van de week dat die Gulf ook nog in enkele uitvoering uitkomt, dus dacht ik, die gaan te bestellen. Kom ik thuis met de rode, en eerlijk gezegd, ik denk erover om deze te strippen, en zelf er een gulf van te maken.
    Hij rijdt idd fantastisch, alleen ben ik niet zo happy over de banden.

    Greetz Gordini

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op een Ninco baan is er weinig op de banden aan te merken, op hout zal het waarschijnlijk wel anders zijn.
    David Piper is één van mijn helden, dus heb ik die rode ook aan de verzameling toegevoegd. Vanavond een verrassing op de club: iemand had al twee Sandemans uit Italië laten komen. Eentje daar van is met mij mee naar huis gegaan, een auto waarin David Piper én Gijs van Lennep hebben gereden kan ik niet voorbij laten gaan. Dat wordt weer even droog brood eten. ;)

    BeantwoordenVerwijderen