vrijdag 8 april 2011

Ketonatus

In navolging op de tip van Paul, hebben een aantal slotcar carrosserieën in een bad van Ketonatus (96% alcohol) gelegen. Meestal bleek vierentwintig uur voldoende voor het gewenste resultaat.In alle gevallen ging het om kapjes, waarbij de einduitkomst na een avontuur in de spuitcabine naar mijn mening ontoereikend was. Fijn schuren zou ook een optie kunnen zijn geweest, maar de kans op beschadiging van de kap is erg groot. Hierbij heb ik niet eens gehad over het aantal uurtjes werk dat schuren met zich mee gaat brengen. Een aantal voorbeelden:De Scalextric Porsche 996 GT3R Paragon laat na een bad van twee maal twee dagen het oorspronkelijke witte kunststof zien. Blue Wonder hielp altijd wel om de decals te verwijderen, maar zo extreem ging het nooit.De Scalextric Porsche 996 GT3R Flying Lizard blijft rood van kleur, hoewel de kap niet in rood kunststof is geproduceerd. In details is te herkennen dat de kap wel van origine wit is. Desondanks ook een overtuigende uitwerking.'Wegens succes geprolongeerd' was het motto, maar ik heb me hiermee wel weer veel (oude) nieuwe projecten op de hals gehaald. Zelfs de ex-HenkG Ninco Porsche is weer terug bij af. Wederom 'Wordt Vervolgd!'

3 opmerkingen:

  1. geen tijd voor andere hobby's dacht ik zo.....
    veel suc6 en vooral geluk met het spuiten van de kapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een bakker joop porsche doet het goed op de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. enigzins verrast zie ik dat het vooral porsches zijn die je niet mooi vind.

    BeantwoordenVerwijderen