Ik kan me eigenlijk niet heugen, wanneer ik voor het laatst de schaal 1/32 slotcars uit mijn slotracekoffer goed onderhanden heb genomen. En ook de twee regelaars konden wel een opfrissertje gebruiken, dus de WD40 lucht hangt nog altijd in deze ruimte.
Reden tot deze opleving is het aankomend bezoek aan het mooie houten Twenttrack. Henk heeft natuurlijk zijn materiaal tip-top in orde en kan zijn slotcars direct testen na de kleinste wijziging aan de configuratie. Mijn slotcars uit de slotracekoffer, staan al ongeveer een jaartje stof te happen en uit te drogen.
Ik ben benieuwd hoe ze het deze week gaan doen. Misschien dan ook maar weer eens meer aandacht voor de foto's zelf ? We hebben er in ieder geval zin in !
zondag 2 november 2014
zondag 17 augustus 2014
Spielzeugmuseum Trier
Als ik in het buitenland een aan (miniatuur) auto's gerelateerd museum kan bezoeken, grijp ik zo'n kans aan. Deze zomer bezocht ik het Spielzeugmuseum in Trier (D).
Het speelgoedmuseum heeft meer dan 500m² aan oppervlak met speelgoed uit de oudheid tot heden. Persoonlijk vond ik het wel jammer dat weinig feitelijke informatie werd verstrekt over de verschillende items.
Naast een zeer imposante treinencollectie (o.a. Märklin) in diverse schalen, rijdend en in de vitrines (daarover mag een andere blogger schrijven, hachelijk), kon een kleine, niet-werkende digitale Carrera baan worden bewonderd.
Het slotracen was verhoudingsgewijs best goed vertegenwoordigd, echter vooral in de schaal 1/24. Dit is niet verwonderlijk, aangezien deze slotraceschaal zeer populair is in Duitsland. De Steinmetz Opel Commodore is bijvoorbeeld een plaatje van een slotcar.Indrukwekkend was ook dat van de in 2009 overleden slotcar bouwer Dieter Bollinger, een volle vitrine van zijn werk was te bewonderen. Mogelijk dat anderen meer over deze bouwer weten te vertellen, maar het feit dat een slotracebouwer middels deze expositie op deze manier wordt herdacht, vind ik een mooi gegeven.
De schaal 1/24 slotcars uit zijn hand zijn stuk voor stuk kunstwerken en ogen op detail ook zeer accuraat.
Zou je dit Spielzeugmuseum in Trier willen bezoeken, vergeet dan niet vooraf de horeca op de begane grond te sponsoren. Met de kassabon krijg je namelijk 25% korting op de overigens toch al niet overdreven hoge entreeprijs.
Labels:
Family ties,
Fotografie,
Schaal 124,
Slotracen
maandag 21 juli 2014
SLN Cuprace slotcar 2014: Mercury Cougar
Na afloop van de jaarlijkse SLN Cuprace 2014 (verreden op 9 februari in Tilburg), kregen alle deelnemers een unieke SLN slotcar uitgereikt, zoals elk jaar wordt georganiseerd. Het begint al een behoorlijke verzameling te worden, dit is nummer 7 uit de reeks.
Dit jaar mocht de mooie en dikke Amerikaan Mercury Cougar 1967 Trans-Am van Dan Gurney in ontvangst worden genomen. Heel toepasselijk overigens, gezien ook de type slotcars welke voor de Cuprace waren uitgekozen.
Qua details oogt de Scalextric slotcar weer uitstekend. De Amerikaan is zo dik als hij eruit ziet en past ook maar net in de standaard Scalextric verpakking. Het bekende SLN logo op het dak, samen met de rood geprinte kaart laat zien dat het om iets meer gaat dan de af-fabriek C3418. Deze Mercury heeft een verhaal.
Het werd hoog tijd melding te maken van deze SLN Cuprace 2014 slotcar. SLN heeft reeds melding gemaakt dit jaar nog twee speciale collectors items uit te brengen. De eerste is een SLN Clubcar 2014, een Limited Edition Mini Cooper en de tweede een SLN Jubileum 1994-2014 auto. Geruchten gaan, dat het een moderne Bentley betreft. We zullen het uiteindelijk wel zien, de inschrijving is echter al gesloten.Voor de liefhebbers van de SLN collectie, voor zover deze compleet is, een foto-album is speciaal hiervoor aangemaakt. De link is ook te vinden aan de rechterzijde van het blog onder foto-albums.
donderdag 19 juni 2014
Holy Ground
Dit lijkt enigszins een off-topic onderwerp. Toch is de 24hr du Mans race op Circuit de la Sarthe een enorme inspiratiebron in slotraceland. Een kort (foto)verslag op mijn blog van het bezoek aldaar valt dus te rechtvaardigen.
Uw fotograaf met uiteraard Porsche cap en originele Gulf/Le Mans Polo tijdens de wedstrijd.
De huisvesting tijdens deze dagen was een kasteelcamping circa 27 km van het circuit.
Petrol Heads waren in overvloed te vinden, vooral uit de UK die het tentje nog net in hun moderne of klassieke sportwagen hadden weten te prutsen.Het ontvangst comité met buffet en band, aangeboden door de camping, werd door de gasten zeer gewaardeerd.
Tijdens het buffet kon genoten worden van rochelende uitlaten van een enkele Aston Martin, Lotus Esprit, AC Cobra, Nissan Skyline, AMG Mercedes V8 en Porsche 911 in diverse bouwjaren.
Maar hier ging het uiteindelijk om: de gebouwen, de entourage en vooral het asfalt van het circuit met de race der races: Circuit de la Sarthe.
"De Klok"
"Het Reuzenrad"
"Het Heilige Asfalt"
"De Dunlop brug" ...
... Seen it, Done it, Been there ...
De pitstraat was op de vrijdag opengesteld voor publiek en meer fans bleken geïnteresseerd te zijn in het reilen en zeilen van de teams en alles wat daar nog meer afspeelde.
Porsche uit de GTE Pro-klasse van o.a. Jeroen Bleekemolen
"De Pitbabes"
"Porsche 908 Steve McQeen"
Warming up lap met op dat moment nog de Nissan, die in de race binnen een half uur langs de kant stond.
Winnaar in de GTE Am-klasse, de Aston Martin Racing #95
... het blijft mooi, babyblauw Gulf in combinatie met oranje ...
Winnaar van de 2014 editie: de Audi R18 E-Tron Quattro
... mooie plaatjes achter de Dunlop brug ...
... GTE treintje ...
Porsche 919 Hybrid nr 20, met nog twee uur voor de race even aan kop, helaas bleek een kapotte aandrijflijn het einde te betekenen ...
Porsche 919 Hybrid nr 14, einde door kapotte versnellingsbak.
Porsche nr 76 uit de GTE AM-klasse en de Dempsey Racing Porsche nr 77 ook uit de GTE AM klasse.
Ik hoorde anderhalf jaar geleden bij Slipstream al enthousiasmerende verhalen over hun jaarlijkse uitje naar de 24hrs du Mans.
Het spektakel, het circus, de sfeer; het overtrof echter alle verwachtingen in positieve zin. Nu maar afwachten welke modellen volgend jaar op het 1/32 thuiscircuit los kunnen gaan.
Het spektakel, het circus, de sfeer; het overtrof echter alle verwachtingen in positieve zin. Nu maar afwachten welke modellen volgend jaar op het 1/32 thuiscircuit los kunnen gaan.
zaterdag 15 februari 2014
Back to Basic
Afgelopen zondag, de 9e februari, werd voor alweer de zevende maal de SLN Cup verreden.
Na een aantal jaren op de mooie baan bij Slipstream te hebben gereden, vond editie 2014 weer plaats bij Model Racing World van de familie JP Brouwer in Tilburg.
Tijdens de editie 2008 en 2009 werd nog gereden op de 42 meter grote zesbaans Carrerabaan, dit jaar mochten we genieten van een zessporige Scalextric baan. De grootste uitdaging lag bij de baanmeetapparatuur. De DS-rondeteller zorgde samen met de handmatig bediende stopwatch èn een creatief gecreëerd last-minut excel bestand voor af en toe wat organisatorische hoofdbrekens.
Door de ervaren Slipstreamers werd dit echter perfect opgelost en kon rond tien uur de eerste heat van start. Zoals bij elke SLN Cup editie geldt de Olympische gedachte “meedoen is belangrijker dan winnen”.
Vooral bij de eerste ritten vlogen de auto onderdelen de marshalls om de oren. Alleen de megaspoiler van de Chapparal was reeds gedemonteerd, maar dat was ook de enige preparatie cq. tuning. Voor de rest kwamen alle slotcars rechtstreeks uit de doos.
Het was ook niet zo vreemd dat in de pauze, na achttien ritten van drie minuten, meerdere auto’s smeekten om wat aandacht. Na de deskundige blik en noodzakelijke actie van Rob, draaiden de zes Scalextric muscle cars voor de tweede helft weer als een zonnetje.
Al met al was het - ook voor de zevende maal - een zeer geslaagde SLN Cuprace. Aan de SLN cuprace slotcar 2014, waarvan ik nummer 6 van 28 heb mogen ontvangen (zie ook eerste foto), zal zeer binnenkort aandacht besteed worden. Dank aan de inzet van de Slipstreamers om de wedstrijd goed op gang te krijgen en op stoom te houden, Thera, Michel en Michel (Finger2), bedankt als SLN organisatie dat jullie dit wederom mogelijk hebben gemaakt.
maandag 10 februari 2014
Stilte voor de storm ?
Inderdaad, het is enigszins rustig op dit blog. De aandacht moet helaas worden verdeeld. Toch gebeurt achter de schermen nog wel iets op slotracegebied. Wat doet bijvoorbeeld deze Mustang op dit blog ? Wordt een nieuwe verzameling aangelegd ? Gaat de blognaam binnenkort gewijzigd worden in AmericanoHarry ?
Een tipje van de sluier: namens mijn zoon, dank je Thera en Michel, muchos graçias ! De handjes gingen bij de kleine man op elkaar na het zien van deze fraaie Scalextric Ford Mustang Trans-Am Boss 302.
Labels:
Family ties,
Fotografie,
Outdoor slotracing,
SLN,
Slotracen
zondag 25 augustus 2013
Kadett C Coupé virus
Het was al langer duidelijk, dat een paar geleden - naast het slotracevirus - het Kadett C Coupé virus kwam opzetten. De laatste jaren heb ik in binnen- en buitenland al de nodige onderdelen bij elkaar gesprokkeld.
Geruime tijd geleden had ik dit specifieke weekend gepland om de Coupé na achttien jaar weer uit de stalling te halen. Het had ook wel iets bijzonders, omdat ik van 1988 tot 1995 met haar heb rondgereden en geracet, veel herinneringen dus.Mijn PorscheHarry blog heeft slotracen als hoofdonderwerp en dat wil ik ook zo houden. Voor de geïnteresseerden die het restauratie project willen volgen, heb ik een ander platform gekozen. De komende twee jaar (zo lang verwacht ik dat het gaat duren), zullen de ontwikkelingen met veel foto's te volgen zijn op het Opel Forum onder deze link. Deze is tevens aan de rechterkant van dit blog te vinden.
De Coupé is inmiddels op het restauratie adres, het project is gestart !
Abonneren op:
Posts (Atom)