dinsdag 15 mei 2012

C'est ça !

Circuitpark Le Grenier? C'est fini !
De Scalextric Classic en Sport startsets zijn weer ingepakt, net als alle zeer bijzondere baancombinaties als de LeMans start, de Pitstraat, de Goodwood- en de Spanish chicane. Alle prefab gebouwen zijn gedemonteerd, de scenery is verzameld en de slotcars zijn teruggeplaatst in de oorspronkelijke doosjes.
Zèlfs de complete verzameling Scalextric Porsche 996 GT3R en de collectie hagelnieuwe NSR, Slot It, Pioneer en overige Scalextric slotcars zijn geschikt gemaakt voor langdurige opslag. De nieuwe (C3194) Porsche 996 GT3R '2004 Asian Carrera Cup' kon nog nèt mee met haar vierenveertig zusjes.
Einde slotracehobby? Nee, dat ook weer niet (helemaal). De slotracekoffer met complete inhoud blijft paraat voor misschien héél af en toe een toernooi als een SLN-Cup, Classic Cup, GroupC-32 of ander vergelijkbaar evenement.
Ik weet 't, het zal afkicken worden, maar van de schamele nog beschikbare tijd gaat vanaf heden de focus naar de wedergeboorte van mijn 78-er Opel Kadett C Coupé 1.6S.

8 opmerkingen:

  1. Ik wordt er een beetje bang van 1 lustrum. Zelf ben ik ongeveer 1,5 jaar aan het bloggen. En met slotracen goed 3 jaar.
    Maak van je Kadett iets om trots op te zijn en rijd er mee naar de Classics.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Alphons: Vijf jaar bloggen, tien jaar slotracen als herintreder. Je hebt dus nog even te gaan ;-) Ik zal zorgen voor een zeer mooie Coupé, waarschijnlijk een 2.0 ltr met dubbele webers. Wie weet plaats ik nog wel wat over dit project.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hou ons zeker op de hoogte vwb de restauratie.ik ben als voormalig opel asconna/manta(B uiteraard)rijder wel nieusgierig.
    webers?45 of 48gers met of zonder 2 of 2,5 duims uitlaat?ook nog een andere nokkenas misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Harold, succes met het renoveren van de kadett, is misschien wel iets voor een tweede weblog, je kan op mijn blog de link zien naar de burton (kitcar op basis van een eend) van Ronald Suikermuis, in het (verre) verleden ook een fanatiek racebaanblogger.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik kwam er,nadat ik m'n reactie al had geschreven,mee aan het prakkiseren.het is best wel rigoureus,helemaal niets meer....
    ik reken bij mijzelf af,darten en de voetbal van sjors(beide trainen en wedstrijden) ben ik doordeweeks nogal druk mee,maar ik moet er eigenlijk niet aan denken dat die 11 meter scalextric-sport niet meer op dat kleine zoldertje zou liggen,want zo af en toe heb ik weer een bevlieging en ben ik weer onder de pannen te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Joop: 45er Webers maar voor de rest ligt de aandacht vooral bij het koetswerk en interieur. Motortuning kan altijd nog en ja, opruimen is rigoreus, maar de focus komt eenmaal anders te liggen.
    @Frank: Een tweede blog zou kunnen, maar updates kunnen natuurlijk ook via het bekende kanaal volgen. Ik zal t.z.t. via dit blog wel berichten over de restauratie perikelen van de Coupé.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer, maar je kunt tijd en geld maar 1x besteden. Ooit zal het virus wel weer toeslaan.

    BeantwoordenVerwijderen