maandag 14 september 2009

Kampioenschap der Lage Landen

Het rommelde deze zomer al een beetje in Slotraceland. Kennelijk is sterke behoefte aan een laagdrempelige raceklasse voor zowel club- als thuisracers en gehouden in Nederland èn België. Na het openen van het topic 'Kampioenschap der Lage Landen' op Slottrack.com eind augustus volgden zoveel positieve reacties, dat Paul van de Hurk en Rob van Altena de handen ineen hebben geslagen om een competitie op te zetten met Slot It Group C slotcars.Alles is nog in een zéér pril stadium, maar het initiatief is zeker toe te juichen. Inmiddels is ook een website over dit kampioenschap gelanceerd, in samenwerking met webmaster Jeroen den Broeder, genaamd GroupC-32.nl. Ik zal de ontwikkelingen omtrent deze raceklasse met buitengewoon veel belangstelling gaan volgen. Volgens mij staat vast nog wel ergens langs Circuitpark Le Grenier een Slot It Group C slotcar stof te happen, dus de kans dat ik me in 2010 zal gaan inschrijven voor een wedstrijd hier of daar is erg groot.

5 opmerkingen:

  1. Wie weet, als het na de zomer 2010 is doe ik mischien ook een keer mee.
    Wil he toch wel eens meemaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou leuk zijn, zien we porsche harry ook een keer in levende lijven :D Ik juich het ook alleen maar toe, al vind ik het wel jammer dat er hoogst waarschijnlijk een einde gaat komen aan de hrs gt. Doe je het eerste seizoen mee is het ook meteen het laatste, maargoed. Group c32 kan net zo tof zijn, of beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik heb er inmiddels een beetje over gelezen op het forum en het lijkt weer een leuk initiatief al zie ik door de bomen het bos bijna niet meer en wordt het steeds moeilijker om wedtrijden te plannen in de overvolle agenda van slotracend Nederland. Het zijn wel bekende namen die er inmiddels aan verbonden zijn dus dat geeft hoop op een goede organisatie, ik blijf het dan ook vol belangstelling volgen en zal het bij De Bunker eens bespreken want de drempel lijkt niet erg hoog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien moet ik dit ook eens gaan volgen, in het verleden door het kasje georganiseerde slottrackdagen waren ook zeer de moeite waard, wellicht dat dit tot iets vergelijkbaars gaat leiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed initiatief en inderdaad laagdrempelig. Altijd goed voor de sport.

    BeantwoordenVerwijderen